Timv1999 Sfeervoller ofniet, ik slaap persoonlijk liever in die kamer dan in die hokjes die charles lindbergh bied, maar dat is persoonlijk uiteraard. Daarnaast is de Efteling ook niet te vergelijken met Phantasialand qua grootte. Daarmee heb ik niks tegen Phantasialand hoor, een prachtig park met enorm goede theming. Ik kom er graag. Maar de Efteling is wel een tickeltje grootser. Qua oppervlakte, entertainment, aanbod etc. Daarnaast heb je in de Efteling ook overnachtingen voor dezelfde prijsklasse als charles lindbergh. Goedkoper nog zelfs. Daarom dat ik er ook specifiek op wees dat je hier ook extra betaald omdat je in het meest luxe en grootste hotel slaapt, met zoals ik al benoemde bijvoorbeeld een spa, zwembad, ontbijt etc.
Als je het dan toch vergelijkt, doe het dan wel met parken die bijvoorbeeld qua bezoekers aantallen en grootte een beetje gelijk liggen. Disneyland staat er natuurklijk nog wel een league boven, maar een Europa-park ligt al wat meer in de buurt. Niet direct een zelfde soort park, maar qua grootte, kwalitatief aanbod en bezoekers aantallen ligt dat wat meer in line.