Sjiebert Ik vind sowieso de namen van alle faciliteiten van het hotel echt gaaf! Café Biscuit, Brasserie 7, Bar Mystique, etc..

Tim Is het goedkoper om nu te boeken?

Geen idee, het lijkt erop dat er op dit moment wel promotionele prijzen zijn.
    voor hoe lang, welke periode, etc, etc etc is allemaal onbekend, maar ik verwacht idd wel dat straks de prijzen hoger zullen worden.

Koualix och, het past bij elkaar maar ik vind die namen nu niet echt spetterend. Eerder wat generiek, tegen 'cringe' aan. Vooral 7 en biscuit...

Koualix Café Biscuit, Brasserie 7, Bar Mystique, etc..

Nu je ze zo op een rijtje zet valt me pas op dat de namen ook al het onderscheid tussen het soort etablissement aanduiden. Slim gedaan! Ook tof dat alle namen Frans (past immers bij een grand hôtel), internationaal én Nederlands tegelijkertijd zijn. Alleen Sense voelt voor mij als een misser, helemaal omdat ik de link tussen 'voelen' en souvenirs mis.

Ik zal wel de enige zijn maar ik ben best wel enthousiast over de proefkamer. Het straalt voor mij rust en luxe uit. Het filmpje laat zien dat er nog veel werk aan de winkel is, maar de onderdoorgang is bijna klaar. Die zal vast eerder openen.

• Tonnie heeft hierop gereageerd.

Efteltje maar de onderdoorgang is bijna klaar. Die zal vast eerder openen.

Ik denk dat we vooral moeten wachten tot het restaurant klaar is, zolang je daar nog bouwvakkers heen en weer naartoe hebt gaan zal de onderdoorgang nog niet open gaan, want dan krijg je de hele dag bouwvakkers en materiaal etc die daar heen en weer gaan.

Ik denk eigenlijk dat we gewoon tot 1 augustus niet onder het hotel door kunnen. Het mooiste is toch als bij de arcade een groot lint wordt doorgeknipt daar?

Ik hoor in de kleine boodschap aflevering dat het restaurant vanaf 5 uur open gaat zijn en dat ze er vanuit gaan dat er maar 1 zit komt? Omdat een zit 2 tot 2.5 uur gaat duren. Maar dan zou je om 7 uur toch nog een zit kunnen doen? Je gaat toch niet een tafeltje maar 1 x per avond vullen? Of begrijp ik het dan verkeerd?

Sowieso om 5 uur al dineren is redelijk vroeg, en het snoept ook nog eens tijd af van je tijd die je in het park zou kunnen besteden. Neem ook aan dat ze in het hoogseizoen toch wel langer open zullen zijn en dus 3 x een zit kunnen doen, 17 uur, 19 uur en 21 uur

Volgens mij wordt er bedoeld dat het restaurant Mystique vanaf 5 uur opent. Oftewel, je kan ook om 18.00 of 20.00 aanschuiven en vanaf dan duurt het diner 2 tot 2,5 uur. Aangezien Mystique het meeste luxueuze restaurant wordt verwacht ik dat je daar niet gehaast wilt dineren maar lekker de tijd wilt kunnen nemen. Daarnaast moet de service ook hoog zijn. In een gehaaste setting met 3 shifts op een avond, kun je dat niet halen. Brasserie 7 daarentegen lijkt mij wel doorlopend te zijn.

Michael De standaard prijzen vallen me alleszins mee, als je meerekent dat je twee dagen toegang hebt

Nou in vergelijking met een Efteling abbonement zijn de prijzen wel enorm hoog. Al helemaal wetende dat je met een Efteling abbo veeeeeel vaker naar de Efteling kan. Het enigste wat je erbij krijgt is dat je in de Efteling slaapt maar deze sfeerloze proefkamer is het geen 500 euro waard. Ziet er niet uit en zelf een standaard van der Valk kamer ziet er beter uit.

Timv1999 Als je een abbo hebt, krijg je sowieos nog korting. 500 euro voor 2 personen, 2 dagen met ontbijt vind ik niet enorm hoog voor een themapark. Als je die 2 dagen tickets koopt ben je ook al gauw 200 euro kwijt. Dan heb je nog 300 over. Daar krijg je dan 2x luxe ontbijt van, een zwembad, een spa en natuurlijk betaal je ook gewoon voor het feit dat je in een themapark slaapt, in dit geval in de duurste van de 4 hotels.

Heeft er iemand al contact gehad met de Efteling voor de prijzen voor abo-houders?

• John heeft hierop gereageerd.

Timv1999 Nou in vergelijking met een Efteling abbonement zijn de prijzen wel enorm hoog.

Je moet ook niet vergelijken met een abonnement. Je moet kijken naar andere hotels in dit segment, en dan is het hotel helemaal niet zo duur. Of je de kamers mooi vindt, is een kwestie van smaak en dat is persoonlijk. Ik ben er wel door gecharmeerd eerlijk gezegd.

TheOnlyRealColonel
              Hotel in Phantasialand is zo 200 euro goedkoper. Je krijgt er een kamer voor tussen een achtbaan, is veeeeel sfeervoller en ziet er beter uit. 3 gangenmenu, gratis toegang etc. Die proefkamer van de Efteling ziet er niet uit, is gewoon een standaard kamer dat je in elk random hotel tegen kan komen.

Michael al gedaan, hotels in andere parken zijn zo'n 200 euro goedkoper en zien er veel sfeervoller uit.

• Niek heeft hierop gereageerd.

Timv1999 Je krijgt er een kamer voor tussen een achtbaan,

Dat moet je ook maar net willen, Charles Lindberg biedt je geen luxe kamer, maar alleen een 'cabine' waarin je in twee losse bedjes slaapt. Voor 439 euro in het hoogseizoen.
                  Edit: voor meer dan 2 personen moet je in Phantasialand overigens ook meteen een extra kamer boeken. Ongeacht of dat kinderen of volwassenen zijn.

Timv1999 is veeeeel sfeervoller

Dat is een kwestie van smaak

Timv1999 en ziet er beter uit.

Dat is een persoonlijke mening.

Laten we voorop stellen dat je appels met peren vergelijkt hier, maar ook dat je simpelweg non-argumenten in deze discussie noemt. Iedereen op dit forum weet dat ik verre van een Efteling-fanboy/liefhebber ben, maar een discussie moet je wel gedegen voeren, en dat doe je hier helaas niet.

Edit:

Timv1999 al gedaan, hotels in andere parken zijn zo'n 200 euro goedkoper en zien er veel sfeervoller uit.

Opnieuw: 'zien er sfeervoller uit' is een mening.

Timv1999 Sfeervoller ofniet, ik slaap persoonlijk liever in die kamer dan in die hokjes die charles lindbergh bied, maar dat is persoonlijk uiteraard. Daarnaast is de Efteling ook niet te vergelijken met Phantasialand qua grootte. Daarmee heb ik niks tegen Phantasialand hoor, een prachtig park met enorm goede theming. Ik kom er graag. Maar de Efteling is wel een tickeltje grootser. Qua oppervlakte, entertainment, aanbod etc. Daarnaast heb je in de Efteling ook overnachtingen voor dezelfde prijsklasse als charles lindbergh. Goedkoper nog zelfs. Daarom dat ik er ook specifiek op wees dat je hier ook extra betaald omdat je in het meest luxe en grootste hotel slaapt, met zoals ik al benoemde bijvoorbeeld een spa, zwembad, ontbijt etc.

Als je het dan toch vergelijkt, doe het dan wel met parken die bijvoorbeeld qua bezoekers aantallen en grootte een beetje gelijk liggen. Disneyland staat er natuurklijk nog wel een league boven, maar een Europa-park ligt al wat meer in de buurt. Niet direct een zelfde soort park, maar qua grootte, kwalitatief aanbod en bezoekers aantallen ligt dat wat meer in line.

Timv1999 Hotel in Phantasialand is zo 200 euro goedkoper. Je krijgt er een kamer voor tussen een achtbaan, is veeeeel sfeervoller en ziet er beter uit. 3 gangenmenu, gratis toegang etc. Die proefkamer van de Efteling ziet er niet uit, is gewoon een standaard kamer dat je in elk random hotel tegen kan komen.

Ik vind dit wel een lastige vergelijking om te maken. Charles Lindbergh bied echt wel een stuk minder ruime kamers in een hotel met minder faciliteiten. Sure, je zit tussen de achtbaan in, maar dat moet je maar net willen. Ik heb verschillende klachten gehoord over het comfort van de kamers en je mag als stel gezellig op twee losse bedjes slapen. Een totaal ander type ervaring voor een totaal ander publiek in een totaal ander park.

En ziet er beter uit? Leuke stalen hekken op de overloop waar je nat geregent naar je ontbijt mag lopen.

Timv1999 Charles Lindenbergh is een goed aangeklede 10-vierkante-meter-capsule-hotel met een fractie van de faciliteiten van het EGH. Als je de vergelijking wilt maken met Phantasialand moet je Ling Bao pakken en die begint in de zomer bij 406 euro voor 1 nacht + 2 dagen entree.

Charlens Lindenbergh spreekt een heel ander publiek aan dan het Grand Hotel, die vergelijking kan je gewoon niet maken. Als je bij Disneyland gaat kijken naar het Disneyland Hotel is het Grand Hotel opeens weer een koopje.