Hotel op Dwarrelplein - Efteling Grand Hotel
- Bijgewerkt
Crowket Waar is dit hek?
Is dit bij Prinsses op de Erwt?
Blauw is de plek waar ik de screenshot heb genomen en in het rode rondje zie je een hek uitsteken
- Bijgewerkt
Ik heb een paar plaatjes getrokken van de impact van het nieuwe hotel op het sprookjesbos. Uiteraard wel gefocust hierop.
In de winterperiode is het inderdaad duidelijk aanwezig in het bos als je in deze hoek loopt. Dit is overigens ook voor andere grote gebouwen zoals fabula, droomvlucht of hvdvz. Toch is het hotel aanzienlijk groter.
Dus de verandering in sfeer (in de winter) is m.i. zeker aanwezig. Aan de andere kant keek je vroeger de kale wereld in waardoor je een duidelijke rand van het bos ervaart, dat scherm je nu af.
Oordeel zelf:
Ik vind het hotel in de rest van het park amper of niet zichtbaar.
Hot bosgevoel is aan die zijde wel weg ja. Hoop dat ze het nog volgooien met nieuwe bomen.
Denk het niet want er wordt gepromoot met zicht op het sprookjesbos vanuit de kamers.
Dat het hotel impact heeft, absoluut. Maar die zijde van het bos was toch altijd al een beetje karig qua groen? Vroeger was er achter die ene rij bomen op het Herauten plein direct de kale vlakte van het parkeerterrein. En die hoek bij Pinokkio is sinds de bouw van dat sprookje al helemaal kaal, door die achterlijke vijver.
Het probleem was er in mijn ogen dus eigenlijk al, het Grand Hotel benadrukt het nu alleen maar.
Quefox_ Het probleem was er in mijn ogen dus eigenlijk al, het Grand Hotel benadrukt het nu alleen maar.
Beetje hetzelfde met de groene loods van Fabula na de bouw van Max & Moritz. Gevalletje 'oh dat was ons nog niet opgevallen'.
Een groot mooi gebouw kan toch ook een mooie achtergrond zijn. Als het maar niet overal in het bos is.
Pascal-Manu Ik hoor al maanden niemand meer over de Panda Loods. Dat is pas lelijk
Zo'n 7,5 uur voor jouw bericht werd het nog door BlueSpirit benoemd
Pascal-Manu Ik hoor al maanden niemand meer over de Panda Loods. Dat is pas lelijk.
Eh, dat zegt niks, want daar loopt op dit moment geen topic over. Als je er een zou openen zou je er weer genoeg reacties over krijgen, dat weet ik zeker.
Zoals andere hier al zeggen, voorheen keek je gewoon een kale vlakte in of tegen het parkeerterein. Ik zie liever ook zo min mogelijk andere dingen dan groen in het sprookjesbos, maar ik vind dit dan niet persé een lelijk uitzicht. Ben benieuwd op hoeveel plekken het nog echt aanwezig is dadelijk in de zomer. Hopelijk al een stuk minder.
Ik vind dat de foto bij roodkapje juist laat zien dat het helemaal niet zo aanwezig is als vele denken.
Bij Pinokkio is het inderdaad wel echt heel aanwezig, maar tegelijkertijd vind ik het nu al een mooie foto om de vis zo voor het hotel te zien. Totaal niet storend voor mij. Daarnaast is dat deel bij Pinokkio al een lange tijd geen bos meer. Vanaf vrouw holle zie je het hotel alleen als je bewust achterom kijkt. De totale impact op het sprookjesbos valt nog wel mee denk ik. Maar dit is gebaseerd op de foto's.
ikbennlXD We kunnen niet wéér verbaasd gaan zitten lopen doen over 't kapitalisme, toch?
Ik had het vernietigende effect van het toch wat megalomane hotel op het Sprookjesbos groter ingeschat dan deze foto's - nota bene met kale bomen - doen vermoeden! De vis van Pinokkio was altijd al een cartoonesk misbaksel dat in een ondiep plasje aan de Promenade lag en de statige torens vallen als verre achtergrond van het Herautenplein slechts beperkt uit de toon. Ik hoop enkel dat men langs het pad vanaf Roodkapje - en vermoedelijk ook rondom de Trollenkoning, maar daar heb ik nog geen foto's van zien langskomen - wat robuustere wintergroene bomen poot, want dat is eigenlijk de enige plek waar het hotel echt afbreuk doet aan de kleinschaligheid van het sprookje.
ikbennlXD Die vraag kan je ook andersom stellen.
Tussen het hotel en het treinspoor zit ook nog ruimte, aangezien de efteling bezig is met nieuw groen overal dat het gehele jaar groen blijft zou het me niks verbazen dat er nog een paar bomen zullen komen die op lange termijn het zicht op het hotel vermindert.
Uiteraard zullen de hogere kamers zichtbaar zijn maarja die bieden dan ook het beste zicht op het sprookjesbos dan, kan de Efteling voor die kamers een hogere prijs vragen .
Tsja, er is veel verandert tussen Pieck die een boerensimpel bordje met 'ijs' en vreselijk gedrocht vond tussen anno nu zullen we maar zeggen.