Tjaaaa... I don't know. Het is wel sjiek, maar nog meer is het generiek. Loop drie willekeurige hotels binnen en minstens een van die drie ziet er exact zo uit.
Ik mis de ziel van de Efteling hierin. Ik hoef geen zware houten plafonds en overdadige thematisering, maar enkele subtiele details zoals in het bestaande hotel had gewoon gekund. Een subtiele Efteling-E op een aantal vlakken van het tapijt. Het Pieckse muisje wat ergens verstopt zit. Ik noem maar wat, zat mogelijkheden.
Restaurants en zwembad zien er wel oké uit, maar ook daar mis ik iets Eftelings. De lobby daarentegen, die voelt wel sprookjesachtig aan. De hoge groene pilaren met de lampen die daartussen naar beneden vallen, de lichtinval, de kleuraccenten: ik krijg er een beetje Droomvluchtvibes van. Heel positief!
Tot slot de koffiebar: goed idee, maar bij het zien van de concept dacht ik onmiddellijk aan het koffietentje wat onderin het station van Tilburg zit. Wat een creatieve armoe zeg.
Ik snap niet dat de Efteling nog steeds in zee gaat met dat ongetwijfeld hooggeplaatste designbureau. Je zou zeggen dat men bij de Efteling zelf ook gewoon een interieurdesigner aan zou moeten kunnen nemen. Dan heb je iemand die meer touch heeft met de Efteling in plaats van - inderdaad - Van der Valk.