Er heeft iemand heul veul naar “The Grand Budapest Hotel” zitten kijken in ieder geval. Dit is bijna geen inspiratie meer te noemen. 😂
Ik ben verder blij dat de looks van het geheel een eenheid zijn, en fijn dat het een keer geen bruintinten zijn. Maar het is totaal niet mijn smaak (net als bovengenoemde film overigens), te pastel, wat absurd, weinig Scandinavisch ook.
Maar dat is smaak en daar valt gewoon niet over te twisten, nogmaals, de eenheid van het geheel bevalt me.
En ik mis hier ook echt wel het Eftelingse gevoel hoor. Het past ergens wel in het park maar ergens is het ook iets wat op elke andere plek kan staan. Juist een hotel van een Themapark moet mij “in de bubbel houden”, nu zal de luxe uitstraling van het geheel hier wel deels voor zorgen maar toch.
De vergelijking met Van Der Valk hierboven vind ik een goede, hotelsjiek. En dat is niet mijn smaak maar ik voel me er wel in luxe.
Alleen het matcht niet met de Efteling, het is te generiek in mijn ogen.
Restaurant-Bar Mystique vind ik een hele positieve uitzondering. Hier zie ik mijzelf graag zitten. Wel jammer dat alleen Bar en Restaurant niet gescheiden zijn, twee totaal verschillende belevingen. Het combineren daarvan wat de Efteling steeds meer lijkt te doen in avondverbliiven is niet mijn keus.
Brasserie “Seven” oogt wat clean maar verder prima, fijn dat er een groot horecapunt bij komt in het park. Het wordt al jaren gemist.
De koffiebar vind ik erg leuk en een sjieke koffiebar kan het park gebruiken. De keuze om deze in de lobby te doen (en daarmee enkel voor hotelgasten toegankelijk) vind ik dan wel heel bijzonder.
Al met al, voorzichtig positief. Het is totaal niet mijn smaak maar de luxe uitstraling voel ik en slapen zal ik er niet snel doen.
De restaurants daarentegen springen er het meest positief uit en is juist wel een locatie waar je me zal vinden.
Eftelings vind ik het echter weinig en ik mis wat unieke elementen.
Benieuwd naar de winkel!