- Bijgewerkt
Het gebied voor het hotel gaat echt flink op de schop
Het gebied voor het hotel gaat echt flink op de schop
We ontvingen zojuist veel informatie en foto’s in onze inbox vanuit de Efteling.
Efteling Grand Hotel opent zomer 2025
Efteling onthult interieur nieuwe hotel
Kaatsheuvel, 21 januari – Nu de buiten- en binnenzijde van het Efteling Grand Hotel steeds meer vorm beginnen te krijgen komt de opening van het majestueuze hotel in zicht. Vanaf zomer 2025 kunnen Efteling-gasten voor het eerst binnen de parkgrenzen verblijven in het luxe zeven etages tellende hotel. De Efteling deelt vandaag tevens voor de eerste keer beelden van het interieur.
Eerste beelden Efteling Grand Hotel
Efteling deelt voor het eerst levensechte digitale visualisaties van het interieur en onthult daarmee hoe onder meer de hotelkamers, suites, restaurants, lobby en het zwembad eruit komen te zien. In het hotel, een residentie met grandeur in het hart van de Efteling, zijn de verhalen van de Efteling subtiel verweven in de vormgeving en sfeer. Heden en verleden komen samen in een elegant interieur met verfijnde design-elementen. De hotelkamers en suites komen in vier verschillende kleurenthema’s en hebben uitzicht op het Sprookjesbos, Aquanura, het Huis van de Vijf Zintuigen (de entree) of de Pardoes Promenade.
Over het Efteling Grand Hotel
Het grootste hotel binnen de Wereld van de Efteling krijgt 7 etages en wordt 106 meter breed. Het Efteling Grand Hotel omvat 140 kamers en suites met in totaal 644 bedden. Hotelgasten kunnen gebruik maken van de hotel-boutique en ontspannen in het zwembad met spa-faciliteiten. Twee unieke restaurants, een sfeervolle koffiebar en een grote souvenirwinkel zijn toegankelijk voor zowel hotel- als parkbezoekers. Het Efteling Grand Hotel opent in de zomer van 2025. Gasten die als eerste de mogelijkheid willen krijgen een overnachting te reserveren kunnen zich hiervoor aanmelden via de website van het Efteling Grand Hotel.
Bij de entree van het hotel bevindt zich de lobby en koffiebar Café Biscuit.
Brasserie 7 serveert klassiekers met zeven magische ingrediënten: van drakenadem tot elfenstof. Het restaurant heeft tevens een ruime serre en terras.
Restaurant-Bar Mystique biedt een ware ontdekkingstocht van smaken voor ieder gezelschap. Avondvullend, voor klein en groot. Dit restaurant bevat tevens een hotel lounge bar waar bijzondere signature cocktails en bar bites geserveerd worden.
De elegante kamers en suites bieden een uniek uitzicht over de groene coulissen van de Efteling, zoals het Sprookjesbos, de watershow Aquanura, het Huis van de Vijf Zintuigen of de Pardoes Promenade.
Het zwembad met spa-faciliteiten in het souterrain.
John
Ik vind dit oprecht er heel goed uitzien ! Zeer stijlvolle kamers, een sfeervolle lobby tot restaurant...dik in orde ! Hopelijk geen Disneyland hotel prijzen
Tja, het is niet echt Eftelings zoals de andere hotels dat ook niet zijn. Overduidelijk een bewuste keuze waar ik eerlijk gezegd de reden nog steeds niet van snap.
De stijl is gelukkig niet compleet generiek of kil. Hopelijk hebben onze grachtenpandknuffelaars ook spijt van de miskleun in Bosrijk
Ach, misschien was ik op erger voorbereid, dan valt het mee
Lelijke renders, hopelijk valt het mee
De lobby en het zwembad zien er wel leuk uit zo. De kamers vallen me ook nog niet tegen, niet heel erg thematisch, maar ik vind er toch een leuke sfeer zo hangen.
De restaurants en voornamelijk de koffiebar zijn wel erg generiek, hier had van mij wel wat meer een specifiek thema overheen gemogen.
Ik vind het er erg goed uitzien. Misschien niet typisch eftelings, maar zeker niet kill of standaard. Ziet er allemaal best cozy en comfy uit.
Het ziet er zeker niet slecht uit, maar ik krijg er totaal geen Efteling-gevoel bij. Het lijkt meer op een plaatselijke Van der Valk, wat zeker niet negatief bedoeld is.
Jammer dat ze niet naar de hotels van Europa-Park en/of Parc Astérix hebben gekeken.
Er heeft iemand heul veul naar “The Grand Budapest Hotel” zitten kijken in ieder geval. Dit is bijna geen inspiratie meer te noemen.
Ik ben verder blij dat de looks van het geheel een eenheid zijn, en fijn dat het een keer geen bruintinten zijn. Maar het is totaal niet mijn smaak (net als bovengenoemde film overigens), te pastel, wat absurd, weinig Scandinavisch ook.
Maar dat is smaak en daar valt gewoon niet over te twisten, nogmaals, de eenheid van het geheel bevalt me.
En ik mis hier ook echt wel het Eftelingse gevoel hoor. Het past ergens wel in het park maar ergens is het ook iets wat op elke andere plek kan staan. Juist een hotel van een Themapark moet mij “in de bubbel houden”, nu zal de luxe uitstraling van het geheel hier wel deels voor zorgen maar toch.
De vergelijking met Van Der Valk hierboven vind ik een goede, hotelsjiek. En dat is niet mijn smaak maar ik voel me er wel in luxe.
Alleen het matcht niet met de Efteling, het is te generiek in mijn ogen.
Restaurant-Bar Mystique vind ik een hele positieve uitzondering. Hier zie ik mijzelf graag zitten. Wel jammer dat alleen Bar en Restaurant niet gescheiden zijn, twee totaal verschillende belevingen. Het combineren daarvan wat de Efteling steeds meer lijkt te doen in avondverbliiven is niet mijn keus.
Brasserie “Seven” oogt wat clean maar verder prima, fijn dat er een groot horecapunt bij komt in het park. Het wordt al jaren gemist.
De koffiebar vind ik erg leuk en een sjieke koffiebar kan het park gebruiken. De keuze om deze in de lobby te doen (en daarmee enkel voor hotelgasten toegankelijk) vind ik dan wel heel bijzonder.
Al met al, voorzichtig positief. Het is totaal niet mijn smaak maar de luxe uitstraling voel ik en slapen zal ik er niet snel doen.
De restaurants daarentegen springen er het meest positief uit en is juist wel een locatie waar je me zal vinden.
Eftelings vind ik het echter weinig en ik mis wat unieke elementen.
Benieuwd naar de winkel!
Voor de detail-liefhebbers. Ik heb de originele resolutie zoals de Efteling hem aanbied achter de afbeeldingen klikbaar gemaakt.
Ik vind het er best fraai uitzien. De kleursetting per kamer is fijn en de details zijn subtiel, misschien niet zo Eftelings als we verwacht of gehoopt hadden, maar zien er wel hoogwaardig uit.
Qua renders snap ik dat ze Fabula niet uitlichten, maar om nou Langnek vanuit je kamer naar binnen te laten kijken
Hmmm, de renders zijn redelijk zoals verwacht nadat de Efteling bekend had gemaakt dat het bekende externe ontwerpbureau weer ingeschakeld was, en zijn eigenlijk precies waar ik niet op gehoopt had.
Ja, het is mooi, maar het is zo generiek en relatief modern.
De uitstraling van de buitenkant heeft een bepaalde klassieke uitstraling, waarom zie ik dat binnen niet.
Dit had ook prima in elke willekeurige stad kunnen staan als hotel.
John maar om nou Langnek vanuit je kamer naar binnen te laten kijken
Die blik van langnek als ie met zijn ogen wegkijkt krijgt opeens een heel andere betekenis als er gasten in die kamers zitten
John veel van de impressies bevestigen ook een aantal dingen. Zo zijn de afbeeldingen over de kamerkleuren dus juist geweest, welke mij wel kunnen bekoren op de gele na (die vindt ik redelijk intens). Verder lijkt de foto van de buitenkant toch ook te insinueren dat de buitenruimte op het eiland van de 5 zintuigen ook hetzelfde is als op de tekening die we ooit hebben gezien. Hopelijk hebben ze het entree pad met de vijvers langs het pad ook hierin behouden.
Qua nieuwe dingen vindt ik zowel de koffiebar als de lobby er tof uit zien. Is het echt Eftelings te noemen misschien niet per se, maar het past wat mij betreft wel in het Eftelingse karakter. Geen overdadige schreeuw kleuren in ieder geval wat ik fijn vindt.
Verder straalt alles wel echt een bepaalde luxe uit ! Ben benieuwd hoe het eruitziet als het allemaal gematerialiseerd is!
ArcovandenBroek Het ziet er zeker niet slecht uit, maar ik krijg er totaal geen Efteling-gevoel bij. Het lijkt meer op een plaatselijke Van der Valk, wat zeker niet negatief bedoeld is.
Toen ik de plaatjes zag had ik exact hetzelfde, zelfs een Van der Valk die er niet zo ver vandaan is, in Best:
Ik ben weleens eerder bij deze Van der Valk geweest en het is zeker een mooi hotel en restaurant...we wachten af tot het eindresultaat in het echt bij de Efteling
Tonnie De uitstraling van de buitenkant heeft een bepaalde klassieke uitstraling, waarom zie ik dat binnen niet.
Ja dit verbaasd me vooral, het klinkt stom, maar met de Scandinavische looks die het park eerder benoemde en waar de buitenkant wat meer op geïnspireerd is, had ik van binnen ook meer rust verwacht. En wat klinkt dan stom; juist de rust van het verbouwde Eethuys had ik dan passender gevonden bij de buitenkant.
De inrichting van het Kaffihus in Europapark qua looks als voorbeeld.
Ik ben vooral ook benieuwd of die serre nu nog wel of niet komt, er staat heel onhandig een boom voor op deze render, met goed inzoomen zie je wel iets, maar of dat de serre is of gewoon de bestaande muur is lastig te zien.
Verder, ja ik vind het wel een mooi geheel, sjiek en grandeur, maar heel erg Eftelings is het zeker niet. Maar goed, dat kan nog opgelost worden met subtiele Eftelingse touches hier en daar.
Arathonk Ik ben vooral ook benieuwd of die serre nu nog wel of niet komt, er staat heel onhandig een boom voor op deze render, met goed inzoomen zie je wel iets, maar of dat de serre is of gewoon de bestaande muur is lastig te zien.
Ik denk van wel. In de tekst die de Efteling stuurde staat: "Brasserie 7 serveert klassiekers met zeven magische ingrediënten: van drakenadem tot elfenstof. Het restaurant heeft tevens een ruime serre en terras."
Arathonk
Je ziet de ondersteuning voor de serre in het groen, maar hij gaat niet meer door tot de tweede verdieping zoals al was uitgelekt in de nieuwe ontwerpen een tijdje geleden. Lijkt me ook wenselijk omdat je anders waarschijnlijk teveel reflecties krijgt 's avonds als je in Mystique zit.
John En toch denk ik dat het niet helemaal per ongeluk is dat er een render is geplaatst vanuit een positie waarbij de serre niet zichtbaar is. De serre (in z'n originele vorm) is toch een eyecatcher die gezien mag worden. Hier blijft men toch geheimzinnig over doen. Ik ben bang dat ook hier in bezuinigd is en niet meer dezelfde uitstraling gaat krijgen zoals deze op eerdere tekeningen te zien was.
Daarnaast mis ik nog iets boven de doorgang. Nu de slinger van de klok ook niet meer terug lijkt te komen, oogt de boog (en het deel net erboven) toch wel heel kaal op deze render. Ik hoop dat ze hier nog iets aan toe gaan voegen om he wat aan te kleden.
Arathonk Ik ben vooral ook benieuwd of die serre nu nog wel of niet komt, er staat heel onhandig een boom voor op deze render, met goed inzoomen zie je wel iets, maar of dat de serre is of gewoon de bestaande muur is lastig te zien.
Je ziet hem een heel klein beetje tussen de bomen door.
Buiten dat zie je aan de buitengevel (op de bouw in het echie) dat op deze gevel als enige op een klein deel geen afwerking zit, dit is de plek waar de serre en de gevel aansluiten dus ook daar is een hint dat de serre er gewoon nog gaat komen.