-Rocoz- Mark Wat tof trouwens die waterstralen vanaf het hotel naar Aquanura. Zou het echt gemaakt gaan worden? Zou wel een toffe actie zijn. Al denk ik dat het meer iets is dat in de praktijk niet echt handig is (leidingwerk, water over bezoekers heem schieten, krachten op het gebouw).
Geertmans -Rocoz- dat zijn volgens mij gewoon de stralen die door de kikkers worden afgeschoten deze zitten achter de serre aan het hotel, vandaar de verwarring.
Gimli Eftelabbo Als dit waar is dan zal de Efteling heel pissig worden haha, zoveelste ding dat wordt gelekt. Maar poh wat een ruime kamers voor elke prijs klasse.
Mark Eftelabbo Dit stond op X. Zou dit kloppen? https://www.wonderdepot.nl/insidetwinkels/insidetwinkel.php?id=63 Ik denk zeker dat dit klopt. Er is namelijk een behoorlijk wijziging die zowel zichtbaar is op de concept áls op alle kamerindelingen. Alle balkons zijn geschrapt op die van de derde verdieping na die nu gebouwd is. De klokgevels zouden omhoog doorgetrokken worden met op enkele verdiepingen nog losse balkons in die ‘uitbouwen’, maar de klokgevels zijn nu niet meer los ontworpen maar lopen vanaf verdieping 3 mee met het gebouw zelf. Allicht wat lastig uitgelegd, maar er zijn dus veel minder balkons als het originele ontwerp en daarmee is de looks van het hotel ansich denk ik ook wat minder speels geworden.
Michael De twaalf balkons op de vijfde verdieping lijken inderdaad geschrapt. De balkons op de derde verdieping zijn er allemaal nog.
Marvin Het bericht waarvan je wist dat het nog eens moest gaan komen: Aanvraag vergunning voor het optimaliseren van het ontwerp tijdens de bouw van een hotel aan Europalaan 1, 5171 KW Kaatsheuvel, Europalaan 1A1, 5171 KW Kaatsheuvel Ontvangen aanvraag omgevingsvergunning reguliere procedure: Europalaan 1, 5171 KW Kaatsheuvel, het optimaliseren van het ontwerp tijdens de bouw van een hotel (0809Z2402017 ontvangen 05-07-2024)
Tim Dat ze dat hotel maar snel klaar hebben. Dit soort huis-, tuin- en keukenoplossingen van de laatste jaren kan echt niet meer.
Dutch23 De Efteling heeft wat nieuwe visuals online gezet op deze website met meer informatie over het hotel: klik Opvallend is dat dit toch niet het definitieve ontwerp lijkt te zijn aangezien de klokgevels en de torens op het middenstuk nog als de oude situatie zijn. De zij-torens/gevels zijn al wel de juiste. Ik had dit ontwerp toch wel het beste gevonden.
PretparkPower Dutch23 Waarom zou dit anders zijn? De enige informatie die we hebben over het nieuwe ontwerp is toch de achterkant? Dit is de voorkant?
Mark Tzt zal er meer informatie naar buiten moeten komen als de reserveringen open gaan. Bijvoorbeeld over eigen toegang tot het park of het sprookjesbos wel of niet, de spa, de restaurants… Ik ben benieuwd of dit nog voor of na opening Dance Macabre is.
Olaf Mark ik verwacht tegelijk met bouwwerkzaamheden met nieuwe sprookje een pers bericht naar buiten komt. Hoop in september al meer informatie te krijgen.
Dutch23 PretparkPower Beide visuals die ik plaatste zijn van de voorkant en beide zijn verschillend van elkaar en beide ook anders dan de aller eerste concept-art. De gouden visual lijkt de oudste van de twee aangezien daarop de klokgevels nog op de oude manier zijn ingetekend, die zijn op de ingekleurde visual dan weer zoals ze nu werkelijk gaan worden, dus tegen de muur aan omhoog. Het zou inderdaad kunnen dat aan de voorkant de torens bij het witte middenstuk alsnog komen. Feit blijft dat er veel aan het ontwerp veranderd is met de tijd.
Mich Hoe zou het trouwens met de bouw zitten? Zijn ze nog aan het werk of is het al Bouwvak in dit deel van Nederland?
Dutch23 Mich Er wordt deze week maar weinig gefotografeerd door de Efteling paparazzi, maar volgens mij nog wel gebouwd. De bouwvak begint dit weekend in het zuiden. We weten dus maandag of ze doorbouwen of niet.
Ryanvans John Doet me denken aan het Liseberg Grand Curiosa Hotel logo! Ook de eerste letters door elkaar heen!
Herbergier "V - H - E... Vliegende Hollander Efteling... en dat maakt hem dan ook uniek. Deze leeuw".