nou nou, 'overtrekken', dat was niet helemaal het geval. 😒 Ik heb vooral alle wensen die hier uitgesproken zijn samengevat in een behapbare tekening, waarbij je veel meer een idee krijgt van hoe zoiets er uit zou kunnen gaan zien.
Speaking of de wensen samenvatten in een tekening, ik zal binnenkort eens kijken naar een tekening met een wat logischer plan, waarin:
- we wat meer afstand nemen van het Hvd5z
- goed kijken naar de afmetingen van het gebouw
- rekening houden met parkeren en uitbreiden van sprookjesbos
- een iets verder doorontwikkeld plein neerleggen
Johan Heel eerlijk, de Efteling mist een “main street” en dat zou prachtig te combineren zijn met het hotel en dan daar achter een straat/plein met sprookjes achtige gebouwen.
Overigens denk ik dat een 'mainstreet' in de Efteling een andere discussie is, en dat die er verder niet gaat komen ook (want: dat gaat ten koste van de groene promenade, gaat ten koste van de maximale hoeveelheid toegestane bebouwing, en er is geen fatsoenlijke ruimte voor, en het doet de vraag rijzen "wat gaat er in een mainstreet komen", want nieuwe horeca heeft de Efteling niet in zo'n grote mate nodig, en winkels ook niet. Het zou dus hoofdzakelijk een rij gevels worden, terwijl de groene Pardoes promenade juist een prima Eftelings beeld is. )