Is het niet mogelijk dat het het zwembad verhoogd wordt in plaats van uitgegraven of is dat heel ongebruikelijk?
Hotel op Dwarrelplein - Efteling Grand Hotel
Dutch23 Tegenwoordig zie je dat meer. Het zwembad op een eerste verdieping in plaats van in de grond, een soort van basin waaronder dan op het gelijkvloers de technische ruimte is. Zou veel handiger moeten zijn voor onderhoud en herstelling.
- Bijgewerkt
Mark Ik was eigenlijk de hele tijd in de veronderstelling dat het zwembad binnen de palen kwam van de spa? Ik durf wel met enige zekerheid te zeggen dat hij onderdeel wordt van de spa. Ik zie geen andere logische locatie ervoor en de hoeveelheid toiletten lijkt me overdreven voor enkel een spa.
- Bijgewerkt
Markiewong Ik was eigenlijk de hele tijd in de veronderstelling dat het zwembad binnen de palen kwam van de Spa
Dat vermoed ik ook, sowieso in die blauwe ruimte ga ik van uit want op geen andere tekening is plek voor een zwembad. Plus wijzen de nieuwsberichten en het tiktok filmpje op een zwembad met spa. (Of spa met zwembad zoals je wilt) Dat verwacht ik dan in dezelfde ruimte.
Maar op de door jou aangehaalde tekening is geen contourlijn van het bad te zien en ook de dwarsdoorsnede van het hotel bij de technische tekeningen laat nog geen zwembad zien.
Dus exact vorm/diepte is nog niet bekend.
Ben geen bouwkundige, maar staat de -3300 niet voor de diepte van de vloer? In dit geval 3,3 meter onder het maaiveld? Als het zwembad hierop wordt gebouwd, dan wordt het een heel ondiep zwembad, of een zwembad met een heel laag plafond. Aan de andere kant is het gek dat er -3300 staat en vervolgens nog dieper uitgegraven gaat worden voor het zwembad. Lijkt wel of we nog een tekening missen
- Bijgewerkt
Afijn. Wat een fijne bouwupdate is dit weer! Ik ben heel blij dat we een nieuwe concept-art en een maquette in the pocket hebben. Geeft toch weer een beter beeld van de situatie en ik wordt er weer enthousiaster van.
Ik vind de werking van het hotel, Aquanura en het Theater echt geslaagd. De Scandinavische invloeden van het hotel matchen heel goed met de Hollandse haven gevels van het theater. Alsof je het in Denemarken zo zou tegen kunnen komen bijvoorbeeld. Een mooi havengebied.
Daarnaast wordt door middel van water en groen het gebied van Aquanura vast gebreid aan het hotel en het Huys. Het voelt heel organisch en logisch. Ook door het gebruik van fonteintjes lijkt het nu of Aquanura tot aan de parkeerplaats door gaat. Het zou leuk zijn als de fonteintjes met de shows meekleuren. Dromen mag hè? Ik denk ook dat het Huys haar shine blijft behouden en dat het Hotel geen afbreuk gaat doen.
Toch wel weer grappig dat het nu weer het meest over een dan wel niet van het komen van een station gaat. Handig was het niet, want ze weten toch wel dat er een wens bestaat vanuit de fans om een station daar te krijgen. Maar goed. Ook de groene reclamezuilen lijken me tof! Als daar art nouveau/deco posters inkomen van de Efteling en de attracties in die stijl, dan word ik heeeel blij. En ook de kleine groene gebouwen in die stijl maken mij enthousiast.
En dan is het ook nog eens geïnspireerd op het tafereeltje van Zwaan Kleef Aan. Ik ben weer meer hyped!
Als het een spa met zwembad wordt kan het wel op een eerste verdieping. En dan zou ik het begrip zwembad wel met een korreltje zout nemen. Het royal Astrid hotel in Oostende heeft ook een spa met zwembad op de eerste verdieping en dat ding kan goed en wel zo'n 10 mensen aan en het water komt niet hoger dan je middel. Maar het is een zwembad.
Tekening ziet er leuk uit, maar het is een impressie dus wat is het waard...
De stoomtrein zal denk ik (helaas) binnen een paar jaar omgebouwd moeten worden naar een elektrische, en wellicht neemt men dan de gehele route ook op de schop inclusief een nieuw station zoals die hier getekend is.
En wellicht verlegd men de route dan ook naar het nog te bouwen nieuwe strookrijk.
Dutch23 Toch wel weer grappig dat het nu weer het meest over een dan wel niet van het komen van een station gaat. Handig was het niet, want ze weten toch wel dat er een wens bestaat vanuit de fans om een station daar te krijgen. Maar goed. Ook de groene reclamezuilen lijken me tof! Als daar art nouveau/deco posters inkomen van de Efteling en de attracties in die stijl, dan word ik heeeel blij. En ook de kleine groene gebouwen in die stijl maken mij enthousiast.
En dan is het ook nog eens geïnspireerd op het tafereeltje van Zwaan Kleef Aan. Ik ben weer meer hyped!
Zulke zuilen staan op het Reizenrijkplein ook, toch? Vol met informatie over horeca en musicals. Als we ze hier krijgen, verwacht ik ook showtijden en dat soort dingen. Zie de prachtige etalages bij de Marskramer of in het Carrousselpaleis. Liggen pardoesknuffels in.
De argumenten die ik 'tegen' het hotel had blijven denk ik nog steeds staan. Mooi, maar te groot en lomp voor de locatie.
Je zou ook kunnen denken dat het intekenen van het station een goede keuze is om te peilen wat het publiek hiervan vind, vergeet niet dat de kritiek niet van de lucht was toen aangekondigt werd dat er een “kollosaal” hotel naast het huis komt te staan.
Misschien is dit gewoon een tekening uit de periode dat het station er wel zou komen, maar inmiddels door bezuinigingen niet meer. Geen reden om dat gedeelte helemaal opnieuw te tekenen als het eigenlijk om het hotel gaat voor zoiets simpels als een concept art.
Japio Zulke zuilen staan op het Reizenrijkplein ook, toch? Vol met informatie over horeca en musicals.
Inmiddels al bijna tien jaar niet meer!
https://www.eftepedia.nl/lemma/Informatiekiosk
Meer informatie over shows, horeca, wachttijden... is altijd welkom buiten de app vind ik!
nevelig_nat En wellicht verlegd men de route dan ook naar het nog te bouwen nieuwe strookrijk
Waarom zouden ze dat doen? Je krijgt dan een rare kronkel in de route, die enorm in de weg ligt, richting Station De Oost. En het jammere van de hedendaagse route is juist dat de rit zoveel langs de parkgrens gaat waardoor je op die lange stukken eigenlijk vrij weinig van het park ziet
De track ligt er juist voor het toekomstig uitzicht zo mooi bij voor/in Strookrijk.
Laat ik beginnen te zeggen dat ik het er werkelijk prachtig uit vind zien! Dat het gebouw allerlei knipoogjes naar dingen in het park krijgt is toch fantastisch! Toch ben ik wel benieuwd of het buiten terras en het restaurant hoger liggen dan de vlonder van Aquanura. Als dit niet het geval is zit je tijdens je diner tegen de rug van de vlondergasten te kijken.
Ik heb het gevoel dat het station iets is voor een latere fase , kan me niet voorstellen dat ze deze erop laten om er vervolgens helemaal niets mee te doen.
- Bijgewerkt
John Er is veel flora te zien,
Nou, ik word niet warm of koud van de nieuwe tekeningen, en dat werd ik ook niet van de oude tekeningen.
Het Dwarrelplein tot 2022 vond ik ook gewoon een groen en bloemrijk gebied. Zie foto hieronder (bron: Eftelpedia)
Het enige wat ze lijken te doen is wat perkjes herschikken en wat vijvertjes erbij.
Het is eigenlijk een heel nietszeggende tekening. Het meeste is er te concept ingezet, zoals het station. Uit het eiland van de vijf zintuigen (helaas na Efteling Grand Hotel weer een saaie op andere dingen voortbouwende naam) kan je helaas ook niks opmaken hoe de tuinen er uit gaan zien. Eigenlijk laat het vooral zien hoe enorm het hotel is, en hoe onlogisch die eigenlijk voor mijn gevoel geplaatst is. Ook blijf ik de vorm erg jammer vinden, het is gewoon een blok met wat aangeplakte torentjes. Mij bekruipt zelf het gevoel dat Sander de hoofdontwerper is, maar niks over de vorm van het gebouw helaas kon zeggen.
- Bijgewerkt
Ik snap de naam Eiland van de Vijf Zintuigen nog niet helemaal. Waarom een eiland? Alleen omdat er meer waterpartijen worden aangelegd?
Sanders toelichting in de blog is mooi, maar sluit voor mij (nog) niet aan bij een eiland. Waarom zou deze naam gekozen zijn en kon het niet gewoon Dwarrelplein blijven?
Ja plein van de vijf zintuigen was niet veel onlogischer geweest