Afijn. Wat een fijne bouwupdate is dit weer! Ik ben heel blij dat we een nieuwe concept-art en een maquette in the pocket hebben. Geeft toch weer een beter beeld van de situatie en ik wordt er weer enthousiaster van.
Ik vind de werking van het hotel, Aquanura en het Theater echt geslaagd. De Scandinavische invloeden van het hotel matchen heel goed met de Hollandse haven gevels van het theater. Alsof je het in Denemarken zo zou tegen kunnen komen bijvoorbeeld. Een mooi havengebied.
Daarnaast wordt door middel van water en groen het gebied van Aquanura vast gebreid aan het hotel en het Huys. Het voelt heel organisch en logisch. Ook door het gebruik van fonteintjes lijkt het nu of Aquanura tot aan de parkeerplaats door gaat. Het zou leuk zijn als de fonteintjes met de shows meekleuren. Dromen mag hè? Ik denk ook dat het Huys haar shine blijft behouden en dat het Hotel geen afbreuk gaat doen.
Toch wel weer grappig dat het nu weer het meest over een dan wel niet van het komen van een station gaat. Handig was het niet, want ze weten toch wel dat er een wens bestaat vanuit de fans om een station daar te krijgen. Maar goed. Ook de groene reclamezuilen lijken me tof! Als daar art nouveau/deco posters inkomen van de Efteling en de attracties in die stijl, dan word ik heeeel blij. En ook de kleine groene gebouwen in die stijl maken mij enthousiast.
En dan is het ook nog eens geïnspireerd op het tafereeltje van Zwaan Kleef Aan. Ik ben weer meer hyped!