Nu de discussie over de kelder iets is gaan liggen, een ander punt wat me bij het bestuderen van de tekeningen opviel.
We weten dat de onderste verdieping een hoogte heeft van 6 meter. Zowel de Lobby, als de winkel, als het onderste grotere restaurant hebben daardoor een lekker hoog plafond.
Er is echter een tussenverdieping aanwezig waardoor delen van diezelfde Lobby, klein beetje van de winkel en een deel van het grote restaurant over een deel maar een 3 meter hoog plafond hebben.
Nu viel me bij het restaurant iets op. Er is op de tussenverdieping een ruimte aanwezig welke gesplitst is tussen technische ruimte en restaurantruimte. Hier zit bovendien vanuit het trapportaal iets wat lijkt op een brug tussen.
Wat zou hier komen?
Voor personeel/keuken kan het haast niet zijn want niet verbonden met enige lift.
Daarnaast is een brug toch wel iets wat je verwacht dat gasten overheen kunnen. Al is de ruimte verder totaal niet van vluchtroute voorzien dus allicht toch enkel voor personeel toegankelijk?
Een speelruimte voor kinderen lijkt het ook niet te zijn want niet rechtstreeks verbonden met het restaurant (tenzij dit niet op tekening staat)
Een geheime eetzaal of bar lijkt me niet want niet bereikbaar per lift.
Mijn gedachte is dan ook een ruimte voor een showtje, of een mechanisch iets. Echter is de muur tussen deze ruimte en het hogere gedeelte van het restaurant een dichte muur van kalkzandsteen. Je kan vanaf het restaurant de ruimte dus niet in kijken.
Dat zou dan moeten betekenen dat de decorelementen die bewegen dmv assen of iets dergelijks met de technische ruimte verbonden zijn.
Spannend! Iemand nog wilde ideeën?