Dat de (soms nogal ver gezochte) onderbouwing van de 11% is gericht op het onderstrepen van de noodzaak voor uitbreiding lijkt me duidelijk. Maar ik vraag me wel af of ze zichzelf daarmee geen problemen voor de toekomst hebben veroorzaakt. Als ze nu een bouwvergunning aanvragen kunnen tegenstanders hun eigen woorden tegen ze gebruiken.
Los daarvan lijkt een hotel in die hoek mij ook geen goed idee. Ik heb even het efteling hotel en het loonsche land hotel op die plek gefotoshopt.
De impact op het dwarrelplein lijkt mij veel te groot en dan heb ik nog geen ruimte getekend voor alle backstage faciliteiten. Een ingang, parkeren, bevoorrading zouden allemaal vanaf de parkeerplaats moeten gebeuren waar de enige uitbreiding van het sprookjesbos mogelijk is. Misschien wel het belangrijkste stukje nieuw park in de bestemmingsplannen. Attracties kunnen 'overal' geplaatst worden nieuwe sprookjes niet.
Ik heb een aantal jaren terug al eens nagedacht over die locatie omdat het natuurlijk best raar is dat er geen station is in de buurt van de ingang. En ik had toen bedacht om daar een nieuw restaurant met station te maken in de vorm van een boomhut juist om meer natuur op het plein te krijgen. Voor een betere verdeling van de stations zou ik dan ook een nieuw station marerijk maken en het oude veranderen in het sprookjesstation zodat dat niet meer alleen vanuit de trein te zien is.