Pascal-Manu Ik heb niemand horen klagen in de eerste instantie over de plek waar het gebouwd zou worden.
Ik ga niet alles terugzoeken want ik heb ook andere hobbies maar ook aan het begin was daar wel commentaar op. Niet geheel over de locatie, maar de opmerking dat een torenflat de ingang zou ontsieren was er zeker. En zie hier. Een hotel van 6 bouwlagen, dus ik snap sommige commentaren wel. Dat heeft mijn gevoel doen omslaan, 20-25 meter hoog is niet in verhouding tot de res in en rond het Dwarrelplein. En die 20-25 meter hoogte op enkele meters van het sprookjesbos ga je ook in het sprookjesbos zien. Ook in de zomer.
Progress Ik vind het toch niet zo’n sterk idee. Het effect van het Hvd5Z zal een stuk minder zijn als er een hoog hotel vlak naast komt te staan.
Marco Maar ik zie de ideeën over een hotel naast de ingang persoonlijk ook niet zitten, misschien een sentiment dingetje.
Sjiebert Als liefhebber van de typische Eftelingsfeer stemt mij dat enorm droevig
Markske Ik twijfel ook heel erg of een hotel wel past op het Dwarrelplein.
Toch even gezocht in de eerste posts, zie ik ook wel wat negatievere opmerkingen of in ieder geval kanttekeningen dat het misschien niet het beste idee is. Maar buiten dat was iedereen positief inderdaad 😉
Raafi_17 De vergelijking met het Disneyland Parijs hotel kan ik ergens wel snappen, maar dat gaat ook niet verder dan de torens zelf en dat het beide ingangen tot het park zijn/worden.
En de wittige kleur in de wanden, de zelfde stijl ramen. Keuze om er ook een serre bij te bouwen (in Disney voor het zwembad, hier (hopelijk) een restaurant ofzo. De klok (ofzo) in de hoogste toren en toch ook in dit hotel wel een victoriaanse stijl. Dus er zijn naar mijn idee nog wel wat meer punten dan die je noemde. Maar goed, dat is ergens heel niet erg. Want het is een sterk design . . .
Het kan nog steeds zijn dat we met werkschetsen te maken hebben die uiteindelijk qua verhouding niet kloppen maar met deze schaal twijfel ik wel. Ht gaat dus voor mij nogmaals niet zozeer om de locatie maar meer om het formaat.