DennisvO Wat ik alleen niet kan begrijpen is waarom de attractie niet meteen op de noodstop word gegooid en de attractie word gesloten.
Een noodstop is gek genoeg niet altijd het meest logische optie, mogelijk is dit probleem zelfs door een noodstop te veroorzaken. Een noodstop zet de machine, in dit geval attractie, in zijn meest veilige stand (hier zo laag mogelijk zonder beweging). Zou de motor uit gaan dan is het mogelijk dat de arm nog heel lang blijft slingeren terwijl je juist wil dat deze zo snel mogelijk stopt. Ik denk dat hier een ongelukkige combinatie is ontstaan tussen het remmen vanuit de motorrem en vanuit het draaien van de motor die trillingen hebben veroorzaakt. Uiteraard mag dit niet voorkomen, maar het kan een ongelukkige one-in-a-million zijn, kwestie van oorzaak achterhalen en oplossen.
Wat ik me wel afvraag is waarom deze operator niet getraind is om de attractie na de volledige stop spanningsloos te maken met de safety-switch of dit genegeerd heeft. Dat is in mijn weten 1 van de meest belangrijkste actie's bij een storing aan een attractie, die ik in meerdere parken getraind heb gekregen.
Interessante kwestie, ben benieuwd of er antwoorden op de vragen komen.