Voilà hierbij de TR van Disneyland Paris sinds de aankondiging dat het park op 17 juni 2021 (toevallig op mijn verjaardag 😁 ) was ik helemaal in mijn nopjes. Sterker nog toen ik de reservatie te pakken kreeg voor de eerste van de 2 previewdagen voor abbohouders was de vreugdestemming nog hoger!
Allereerst moest ik wel een kriebelende PCR-test laten uitvoeren resultaat was bekend na enkele uren en was negatief.
Met de Franse ereverklaring en negatieve PCR op zak vertrok ik een dag ervoor al richting Torcy waar een kamer B&B hotel op me wacht.
Volgende ochtend rij ik de parking op! De rijstrook uiterst rechts is het snelst!
Wat een bouwkeet voor de zonnepanelen!
De loopbanden werken alweer na lange tijd! En de Franse gendarmerie met hun mitraillettes hield een oogje in het zeil bijna vergeten eerlijk gezegd!
De befaamde smaakvolle panelen, ik ben fan nog meer van dat s'il vous plaît!
Het is weer thuiskomen ben ik mis of gebruikt men hier een nieuwe loop in dit gebied! De instrumentale ‘Can You Feel The Love Tonight’ past hier perfect!
Weg met de tourniquets, lang leve die nieuwe poortjes!
De CM’s hebben er duidelijk zin in. Er wordt ook nog geklapt op de muziek! (Heb zo’n zin om een high five te geven)
Zeldzame selfie met de Disney Ambassadeur Giona mag er niet ontbreken!
Traditioneel 1ste attractie om de dag mee te beginnen BTM!
Helaas nu al stuk, wachtrij wordt geëvacueerd ook bij de 2de poging ook geen ritje kunnen maken, helaas pindakaas!
Het moet gezegd worden het park ligt er piekfijn en netjes bij!
Nu weet je wel waarom de naam van deze topic! :p Niet fijn voor de ervaring maar ach alles voor de capaciteit zeker?
Kasteel is alvast ingeboxt voor de opknapbeurt!
Wordt een heuse bottleneck hier op drukke dagen!
Ook bij Space Mountain geen rij te bespeuren, wat een zegen!
Ook hier aanvaardbare plexi kan ik mee leven!
Steampunk Mickey is cool maar de wachtrij in de gebakken zon ervoor niet!
Ook deze is na een eeuwigheid opgeknapt!
Den Buzz is back en hoe!
Alles werkt hier naar behoren nog nooit zoveel effecten in werking gezien en alles strak een likje verf gekregen!
Op naar airco Star Tours!
Nouja eigenlijk Plexiception tours ergste is dat die ondingen ook nog eens wiebelen!
Toiletten bij Fort Comstock mijn vaste plasplek van uitstek heeft recent een opknapbeurt gehad. Netjes!
Cookietime!
Miniparade!
Op naar de Studio's
Ook hier spatschermen en ook zo'n lelijk zwart zeil op de achterkant dat belemmert het zicht op sommige scenes.
De ergste aanpassing ooit in de liftkooien, de metalen frame , waar de plexiscreens bevestigd zijn, loopt van de achterkant van rij 1 en via de zijwand van rij 2 to door naar de achterkant van rij 2, als je de handvaten die aan de wanden wilt vastgrijpen zit die lastige frame in de weg, helemaal geen pretje tijdens de rit! Auw! Jammer ten koste van het comfort!
Dat de Avengers Campus snel klaar is, zou echt niet de volle pot voor betalen voor dat park!
Tenslotte de nieuwe Cars attractie, heb deze eigenlijk maar geskipt voor wat het is kom wel terug als er geen wachtrij is. Opvallend is dat een hellend pad ernaar toe gaat en locatie voorlopig in een verdomhoekje is gezet, hopelijk beter na de toekomstige uitbreidingen!
Zo dat was nog nooit zo relaxt naar een Disneypark gegaan, BTM blijft het zorgenkindje hier maar ach volgende keer beter, hopelijk verdwijnen die spatschermen binnenkort kan ze echt missen als kiespijn. Het park heeft nog nooit zo goed bij gelegen! Tot de volgende TR!