msnguy Wel op eigen kosten natuurlijk, het is namelijk een keuze om jezelf niet te laten vaccineren.
Op dat moment haal je toch de vrije keuze om het niet te laten vaccineren weg? Nee, denk wel dat de kosten voor testen voor toegang gedekt moeten worden tot op zekere hoogte door de overheid. Want doordat die mensen zich laten testen ben jij ook veiliger op het feestje, want ookal ben je gevaccineerd, je bent niet immuun voor corona. Dus ook jij hebt er baat bij dat diegene zich laat testen.
msnguy De extra drempel wordt steeds groter
Of hebben we dit weekend gewoon pech gehad met DDOS aanvallen en hacks op de systemen van de test-organisaties? Ik moest voor het songfestival ook door de molen heen en bij de pre-test had ik binnen 45 minuten de uitslag en bij de post-test had ik na 15 minuten de uitslag. En die post test was tussen zwermen NAC / NEC supporters door, dus het kan prima en ik denk ook dat als je via die sneltest binnen een uurtje de nachtclub in kan dat mensen het doen. Belangrijkste is dat de testlocatie op een logische plek zit, in grote steden bij de centrale stations ofzo, dat je kan testen als je aankomt, rustig naar de club toe kan lopen en dan in die tijd je testuitslag krijgt en naar binnen mag.
Dit weekend was een beetje een valse start. Dat is hetzelfde als het openingsweekend in Walibi, dan zijn er ook altijd problemen met de achtbanen en grotere attracties, maar dat betekent dan toch niet gelijk dat het rommel is die er staat. Nee, denk dat we het eerst een maand aan moeten kijken, hebben ze het over 2-3 weekenden nog niet voor elkaar hebben dan wordt het een ander verhaal. Maar ik heb al genoeg events gezien waar het wel goed werkt, dus waarom zou dat hier niet zo zijn.