Philosopher Deze achtbaan gaat (helaas) pas open in 2024, omdat er een juridisch geschil ontstaan tussen de ex-eigenaar van het illegaal gesloopte gebouw en de huidige eigenaar. Er moet een boete betaald worden en officieel toestemming om deze achtbaan (alsnog) te mogen bouwen.

WTF, De huidige eigenaar van de tijdelijke pop-up bar had nog een lopende vergunning, dus ze zijn te vroeg met de sloop begonnen

5 maanden later

Nog meer geruchten.
Vanwege de problemen met de benodigde vergunningen voor deze nieuwe Mack coaster, zou het Oostenrijkse parkje Fantasiana deze baan met een goede deal over hebben kunnen nemen. Deze baan zal dan in 2025 dan de plaats in kunnen nemen van de Pax Wild Train welke het park dan verlaten heeft

Bron:

Ik heb Wild Train niet gedaan in Fantasiana maar wel die in Parc Saint Paul. Naar herinnering echt een beuker, niet in de positieve zin. Geloof dat je dat ook kan zeggen over deze versie, dus hoewel het altijd jammer is om een achtbaan weg te zien gaan die je nooit hebt kunnen uitproberen, zou dit wel een grote verbetering zijn. Erg fijn voor Fantasiana als de geruchten kloppen dat ze deze zo hebben kunnen overkopen van de showman, perfect voor ze om een gelanceerde achtbaan met inversies te hebben. Er wordt ook genoemd dat een aankondiging zal volgen op de IAAPA beurs in Wenen, dus ik kijk erg uit naar het nieuws en wat dit daadwerkelijk gaat worden.

Volgens Coasterforce.com is het in ieder geval bevestigd dat deze baan NIET in het Prater zal komen.
De baan is zelfs al in juli verkocht.

I offered the ride for sale at the beginning of July. Interestingly, I also immediately had an interested party! This means that the Wiener Looping coaster, which was previously planned for the Prater, may soon be set up in another park… [smiles] This would also mean that the schedule would be open for me again – theoretically even for a possible layout change…

Bron: https://coasterforce.com/forums/threads/wiener-prater-wiener-looping-2-0-mack-rides-%E2%89%A52023.45345/post-1160799

Ik sta nu op de IAAPA Expo en bovenstaande klopt. Zojuist is met veel bombarie het contract tussen Mack en Fantasiana getekend. De Wiener Looping gaat de plek van de Wild Train innemen.

luc136

Niet helemaal waar, het wordt een Custom lay-out, bevestigd door de eigenaar van het park en ook te zien in deze korte teaser.

Sorry hoor, ik was de draad even helemaal kwijt door alle geruchten en verwarrende benamingen en randzaken tussendoor. Wat een chaos van een topic. Maar als ik het goed heb, is de samenvatting als volgt:

• Bullet (Schwarzkopf uit Flamingoland/Selva Magica) komt niet naar Wenen.
      • In Wiener Prater zou dus een nieuwe coaster komen, met de naam Wiener Looping.
      • Olympia Looping (niet Wiener Looping, en niet die 'Bullet' Schwarzkopf) kwam in 2022 naar Prater.
      • Fabrikant van de nieuwe coaster is Mack Rides, baan zou tenminste 4 inversies moeten krijgen.
      • Baantype wordt Big Dipper, al dan niet met enkele stoelen achterwaarts geplaatst.
      • Leegstaand gebouw zou gesloopt worden om plaats te maken voor nieuwe achtbaan.
      • Sloop van gebouw is te vroeg gestart, de uitbater had nog een lopende vergunning voor exploitatie.
      • Gedoe met vergunning zou er toe hebben geleid dat de nieuwe baan niet geplaatst gaat worden in Prater, maar in het parkje Fantasiana, ter vervanging van Wild Train.
      • Fantasiana en Mack tekenen een contract op de IAAPA Expo voor een custom Big Dipper, dus niet de layout die naar Prater zou komen.

Zou de naam "Torwächter" zijn? Gezien de hashtags bij de video?

The_Bullgod dat in die teaser zijn nog beelden van de bestaande Wild Train.

Nee hoor, Taronco heeft wel gelijk. Er zitten óók beelden in van de nieuwe Mack. En aan die beelden kun je zien dat je direct na de lifthill géén bocht maar een duik rechtsom naar beneden krijgt, die wel wat lijkt op die van Lost Gravity.

Niek heeft de titel veranderd naar Mack Big Dipper voor Fantasiana in Oostenrijk .

The_Bullgod Heb je door gekeken? Want op een geven moment zijn er twee shots, de eerste is dat de first drop dezelfde wordt als Lost Gravity. Dat is dus al een bevestiging dat dit niet de Prater baan is. De rest van de baan komt qua layout niet overeen met LG.

Edit: Whoops ik heb de reactie van Niek hier boven helemaal niet gezien. Maar dat dus 🙂

Hier een paar foto's van het "moment"

Ze kunnen toch niet dat "leuke" ding weg doen? Vond het wel een grappig ding die Wild Train,maar ja alles kan zeker beter zijn.

Opzich best jammer dat Wild Train verdwijnt idd, het was geen goede baan, maar het attractieaanbod blijft zo gelijk ipv dat het omhoog gaat, en dat terwijl het park nog extra ruimte had bijgekocht.

Toch ontzettend gelachen in deze baan, mede door het gezelschap en juist om zijn ruwe rit.
        Jammer dat ie weg moet/gaat, had liever gezien dat de Big Dipper als aanvulling op het aanbod kwam.

Markiewong Maar goed, hoe vaak is het ondertussen niet al voor gekomen dat een eerste promo video totaal niet leek op wat er uiteindelijk in het park zelf geopend is?
        Ik houd dus nog zelf een slag om de arm.

En waar zal anders dan die baan heen gaan welke oorspronkelijk in het Prater had moeten komen?

Die Wild Train was Fantastisch.. en enorm compact. Een groot deel van de baan was op slechts 2 grote supports opgehangen, waardoor er zitruimtes en dergelijke onder de baan waren. Daarnaast was de omgeving vrij groen.

Als de tekening van Bullgod ook maar enigszins klopt (wat me heel sterk lijkt, gezien dan amper de bestaande huidige ruimte gebruikt word) zal er veel groen moeten wijken en word de baan tot (ver) buiten zijn themazone zichtbaar.

Benieuwd wat Park + Mack hier van gaan maken.

Maar gezien het om een volstrekt andere layout gaat: Is het dan wel écht de baan voor Wiener Prater die hier naartoe gaat en niet gewoon een apart project?? Volgens mij hoort dit gewoon een nieuw topic te zijn in plaats van een (enorm voor verwarring zorgende) re-name.

Coasterfrenzy Maar gezien het om een volstrekt andere layout gaat: Is het dan wel écht de baan voor Wiener Prater die hier naartoe gaat en niet gewoon een apart project?? Volgens mij hoort dit gewoon een nieuw topic te zijn in plaats van een (enorm voor verwarring zorgende) re-name.

Op dit moment is het totaal nog niet duidelijk hoe het nou precies zit.
          De baan zoals die in het Prater zou komen is verkocht, dat is duidelijk en ook bevestigd door de voormalige "eigenaar" zelf.
          Wat nog niet officieel bevestigd is, is waar deze baan dan naar toe zou gaan.
          Aangenomen word toch dat dit Fantasiana zal zijn, want dat parkje zou een custom layout gaan krijgen.
          Maar alleen de korte animatie laat iets anders zien.

• luc136 heeft hierop gereageerd.

The_Bullgod De baan zoals die in het Prater zou komen is verkocht, dat is duidelijk en ook bevestigd door de voormalige "eigenaar" zelf.
            Wat nog niet officieel bevestigd is, is waar deze baan dan naar toe zou gaan.

Waarom zou die baan niet gewoon in Prater kunnen komen? Er is voor zo ver ik weet nog nergens bevestigd dat de Wiener Looping niet meer doorgaat. Wel dat de bouw door juridisch getouwtrek voorlopig niet kan starten, maar dat wil niet zeggen dat het helemaal is afgeblazen.

Het blijft wel typisch dat zo kort na het vertragen van de bouw van de achtbaan in Prater, ineens een ander Oostenrijks park precies zo’nzelfde type achtbaan aankondigt. Maar dat hoeft natuurlijk geen verband met elkaar te hebben.

een maand later

Is die andere baan al weg dan?? Geen sloop foto's?

Of zou er in die doos een grote tang zitten om de andere baan te slopen? 😉

Nee, serieus: Ik hoop eigenlijk wel dat de Pax baan netjes uit elkaar gehaald word en verkocht word. Vond het een enorm toffe baan en het ding is bizar compact voor wat het te bieden heeft. Mooie aanwinst voor veel andere kleinere parken lijkt me.