@The_Bullgod Ja, prima, de python heeft ook een looping . . . 🤨
Ik zou deze baan in de verste verte niet willen vergelijken met een standaard shuttle loop, de ervaring is zo enorm anders, geen idee of jij ook de kans hebt gehad om deze baan eens te doen (ik in Flamingoland) maar de vergelijking die je maakt loopt ietsje mank, dat begrijp je zelf hopelijk ook toch?
[EDIT] - ter verduidelijking, wat ik wilde aangeven is dat oudere Schwarzkopf banen langzaam aan zullen uitsterven, niet omdat ze niet meer populair zijn, ook niet omdat het slechte banen zijn, maar de gemiddelde baan is intussen 40 jaar oud, en van de 145 gebouwde banen zijn er nu nog 15 in parken operationeel, en ik schat, 5 op kermissen. En dat nummer daalt, door de hoge onderhoudskosten, door de revisies die nodig zijn, door het niet meer voldoen aan de huidige veiligheidseisen en doordat parken ook gewoon iets nieuws zoeken.
En dat dit type zo lang heeft stil gestaan daar heeft Flamingoland al eens over geroepen toen zij hem nog in hun bezit hadden dat de baan enorm hoge operationele kosten had tegenover een lage capaciteit, dit mede door slijtage aan de aandrijving en het intensieve gebruik van de aandrijfmotoren. En ik heb geen idee hoe dat gaat in Mexico. Op RCDB staan wel meer banen operationeel die 3 dagen per jaar draaien.