celebrate1st Ivetje Dank voor je bericht. Hadden we beide niet gezien. Had ik mijn leesbrilletje maar op gehad... Kan het altijd nog gelukkig oplossen. Het is wel een mooie build, zoals alle modulars eigenlijk. Kan ook niet wachten tot de volgende uitkomt al moeten we de jazzclub nog kopen. Plus al die andere dingen die op de wensenlijst staan. Gelukkig zijn we ook weer verder gegaan met het Boutique Hotel. Echt een leuke build. En ohja JeepeeB in Gorichem 2 sets gekocht, maar in Brugge moest ik toch echt iets laten staan. Even sparen voor iets groots, rond de 135 cm lang.
gjee In Legoland en Lego House tevergeefs gezocht naar het setje van de Draken achtbaan. Gelukkig zag ik dat Brickshop die wel op voorraad heeft. Die is toegevoegd aan de openstaande pre-order, en zo heb ik toch nog alle sets die ik wilde. En op Bol.com kwam ik het eerbetoon aan H.C. Andersen nog tegen voor een goede prijs, die mag na een Denemarkenreis natuurlijk ook niet ontbreken in de collectie. Gisteren nog een enorme lading Lego gekregen van een collega, veel verschillende sets uit de jaren 80 en 90. Dat wordt een klus om die te sorteren, maar dan ligt er nog weer een hoop moois om te bouwen voor mijn zoon klaar.
celebrate1st Het eerste gebouw van de stad is klaar. Deze week avonddienst op het werk dus kunnen we niet gaan bouwen. Over zeven dagen gaat het dak er vanaf, letterlijk. De zolder wordt helemaal verbouwd. Asbest eruit, dak isoleren, dakkapel van zes meter erop, helemaal opknappen. Kortom, de duurste en grootste verbouwing aan het huis is aanstaande. Er komt een kast in te staan om de spullen op te bergen, maar van de overgebleven ruimte wordt de Lego stad gerealiseerd. Tafels kopen en bouwen maar. ] Het Boutique Hotel is weer een pareltje in de reeks van de modulaire gebouwen. Het gebouw zit vol met leuke details, de keuze van de kleuren vind ik ook mooi. Alle dozen Lego die we hebben staan verzameld op één kamer. Langzaam aan wordt er entje uitgepikt wat het volgende project gaat worden. Tenzij het voor de tweede Lego kamer is, daar gaan we later mee aan de slag als die er klaar voor is. Maar we kunnen niet wachten. Zo enorm veel zin een. Een droom gaat werkelijkheid worden.
JeepeeB celebrate1st Tof om te zien allemaal. Zelf had ik in een verleden ook gedacht dat die huizen niks voor mij waren, ook hier al een plank vol ermee staan. Ook mijn vriendin heeft laatst Diagon Alley gemaakt wat ook een hele toffe build is. Nu word het hier vechten wie Gringots mag gaan bouwen. Maar voorlopig hoef ik mjj niet te vervelen, er liggen nog wat kleinere projectjes te wachten uit de diorama serie. Nu ben ik bezig met de Vespa, laatst zag ik een foto waar iemand Groot uit Guardians of the Galaxy hem in die Vespa gezet had. Dat idee sprak mij wel aan dus waarom ook niet. Geen ingewikkelde build tot nu toe en leuk voor de afwisseling. Het hoeft tenslotte niet altijd die grote builds te zijn zoals een Razor Crest. 😊
celebrate1st JeepeeB Ow nee, het hoeft inderdaad niet altijd groot te zijn. Hier ook meer dan genoeg kleinere projectjes die gebouwd gaan worden in de toekomst. De Vespa hebben we ook nog ergens staan, lijkt me ook leuk om te bouwen. De twee van Harry Potter gaan hoop ik volgend jaar een keer komen (Diagon Alley en Gringrotts Bank). Lego is leuk, ook als je volwassen bent. In mijn omgeving ook vaak genoeg complimenten gekregen. En ieder zijn/haar hobby natuurlijk.
JeepeeB Als je hem nog niet hebt voor Diagon Alley moet je snel zijn, die word uitgefaseerd namelijk. En ik heb zo’n vermoeden dat Gringots(waar die schijnbaar mooi op past) wel eens er voor kan zorgen dat die overal uitverkocht is.
celebrate1st JeepeeB Diagon Alley ga ik misschien wel tweedehands kopen. Het is één van de sets die 5 tientjes omhoog zijn gegaan. Net als een paar andere grote sets. Inderdaad, die nieuwe past er wel tegenaan. Je hebt wel twee gedeeltes (gebouw en de kluis), maar kunnen los van elkaar waardoor de bank dan weer goed aansluit op de rest. Morgen eerst misschien een andere set halen. 135 lang met 9090 steentjes...
Veje Algemeen vraagje; zijn er mensen die nog andere sites kennen met Lego (Technic) MOC zoals rebrickable ?
RPtje Veje Er zijn ook diverse Facebook-groepen waar Moc's getoond en evt aangeboden worden. Soms zie ik daar ook bouwinstructies langskomen die je dan kunt kopen om van een bestaande doos iets anders te maken.Ik weet zo gauw niet of Technics daar dan ook langsgekomen is...
RobH En hij is eindelijk binnen. Een voor de bouw een voor op zolder, netzoals de steamboat willie editie.
JeepeeB RobH veel plezier met bouwen. In huize JeepeeB gaat deze ook zeker komen. Maar voor nu is het nog wachten op Gringots bankdie bezorgd gaat worden.
JeepeeB Gisteren Venom-Groot in elkaar gezet. En omdat de Vespa nog wachtte op een mooi plekje kwam daar voor de aardigheid deze combinatie van. Ik denk dat ik ze lekker bij elkaar blijf houden, het staat best grappig!
JeepeeB In huize JeepeeB bouwen wij vrolijk door. Omdat deze week dubbele punten gegeven worden konden we het niet laten om langs de bouwmarkt te gaan. Een tas vol met kleinere sets al dan niet met een kerstthema, advents kalenders maar ook de Batcave Shadowbox. Nu had ik al de grote versie van deze Batmobiel maar de minifig versie is ook onwijs leuk te bouwen. Nu door naar de shadowbox zelf, en mijn partner bouwt zelf lekker vrolijk door aan de Gringots Bank, waar ik stiekem toch wel jaloers op ben dat ik hem niet mag bouwen. Maar goed je kan niet alles hebben in het leven 😉
celebrate1st Vandaag met.mijn vrouw naar LEGO World Utrecht geweest. Vele leuke dingen en ideeën opgedaan voor onze stad. Want de zolder is klaar met de verbouwing en een grote tafel kan gekocht gaan worden. Wat die je dan naar een dagje Deense steentjes kijken? Juist, 2 doosjes kopen. Niet te groot, want de Titanic was al duur genoeg. Vele dozen zijn alvast naar de zolder gebracht. Kunnen we straks, als alles klaar is, lekker gaan bouwen. Zijn erg blij met onze aankopen.
JeepeeB Zojuist het laatste steentje op de Batman Blackbox geplaatst. Wat was dit tof om te maken, lekker rustig aangedaan en met 30 uurtjes ongeveer totaal zat hij in elkaar. Tjokvol details, maar dat Batman logo is toch wel heel bijzonder om te maken met praktisch rechte blokjes of blokjes met een diagonale afwerking, het logo heeft een minimum aan ronde bricks. Op naar de volgende build, iets kleiner maar stiekem toch ook iconisch!
celebrate1st Mijn vrouw en ik zijn ook alweer aan het volgende project begonnen. Heel vaak laat ik haar uitzoeken wat het wordt en gaan we samen bouwen. Meestal verspreid over meerdere avonden of weekenden. Zo zijn we aan de modular Bookshop begonnen. Dit is een van de kleinere gebouwen uit de reeks en leek me ook een van de mindere te zijn. Toch is deze erg leuk om te bouwen en de vele details zowel binnen als buiten helpen er ook zijn steentje aan bij. Alleen de plek waar deze zal komen te staan wordt een lastige. Afgelopen weekend bij de Praxis mdf platen pp maat laten zagen en bij de Karwei schragen gekocht als ondersteuning. Deze waren bij de Praxis op, vandaar naar de Karwei gegaan. Alvast het Boutique Hotel en 2 wagentjes neergezet die we laatst hadden gebouwd. Dit wordt ons speelterrein. Of bouwterrein. Hier komt onze stad. De dozen hebben we eronder alvast neergelegd. Voor onze andere modellen gaan we plaats maken door middel van weer een mdf plaat en 2 kasten. Vele updates zullen komende tijd hier verschijnen. Droom is uitgekomen. Nu lekker vol gaan bouwen.