Niek ik vind het vooral mooier dat er meer uit lego gebouwd wordt, in plaats van die grote elementen rondom de torens in de grijze buitenmuur.
celebrate1st Gisteren hadden we thuis een bbq. Altijd rond de kermis is het een traditie van een aantal familie leden. Helaas was de interesse van velen verminderd en ook overleden familie maakte het groepje minder. Afijn, het was reuze gezell8g en het zoontje van een goeie kameraad van me wil altijd Leg9 bouwen met mij. Heb ik zelf ook geen moeite mee en mag hij uit alle dozen die we hebben een klein setje uitzoeken en we openmaken en bouwen. Deze hadden we laatst in Oisterwijk gekocht en deze wilde hij bouwen samen met mij. Samen met de vorige bouw, de naastgelegen ijskraam op wielen vormt dit een mooi begin voor de stad straks. De set van Home Alone en de Tree House komen in de voorste slaapkamer die dadelijk wordt omgetoverd tot de tweede Lego kamer. Veel bouwplezier voor mijn vrouw en mezelf. Mooie vooruitzichten.
celebrate1st Over een 2,5 week gaan we thuis aan de grote verbouwing beginnen van de zolder en in die ruimte wordt eindelijk de LEGO stad gebouwd. Een wens van mijn vrouw en mezelf (ik stiekem grootste wens). Dus zijn we aan het eerste gebouw begonnen, het Boutique Hotel uit de Modular serie.
Ivetje celebrate1st ik zag net op fb dat die zweep bij de trapleuning dwars moet liggen. Dus met de Krul naar de zijkant, dan rust hij op dat laatste paaltje 😉 Zoals dit :
gjee Afgelopen weken was ik in Denemarken met mijn gezin. Hoogtepunt van de reis waren de laatste dagen in en om Billund. Lego is bij ons alledrie favoriet en we hadden dan ook goed gespaard om lekker te kunnen shoppen in Legoland en Lego House. De napret met zoveel sets duurt nog wel even voort (en er lagen nog wat sets te wachten) 🙂
JeepeeB Mooie sets!! Zelf gaan wij hier ook gestaag door met bouwen, zo is de UCS Razor Crest bijna af, en kunnen we ook hier door de Lego versie van Diagon Alley wandelen. Ook liggen er nog een paar kleinere sets te wachten om gebouwd te worden en over een paar dagen gaan wij ook naar Disneyland Parijs om die Lego Store eens te plunderen 😝
Ivetje In Denemarken geen Lego gekocht vorig jaar. Is daar duurder dan in Nederland, dus dat heb ik mooi allemaal laten staan 😁 Alleen een gepersonaliseerde minifig meegenomen daar.
John Het duurde even maar hij staat in elkaar. Prachtig model, hele leuke technieken en details. Voor het geld dat het kost echt een set die de moeite is!
gjee RobH Deze heb ik ook in pre-order staan, ik vind dit echt een mooi eerbetoon aan 100 jaar Disney. Inmiddels ook de nieuwe versie van Zweinstein in pre-order, de grote is me echt te duur en groot, dit lijkt me een prima formaat.
JeepeeB Zoals ik al melde ben ik nu in Disneyland Parijs. Die Lego store om de hoek van het hotel is heel gevaarlijk! We zitten in Hotel New York - The art of Marvel en letterlijk op 3 minuten lopen liggen de Legoblokjes om aandacht te gillen! 😝😝
Ivetje Die camera ter ere van het 100-jarige bestaan van Disney is wel heel tof! Die minifig van Walt ook 😁 Misschien ga ik die nog wel aanschaffen ook.
celebrate1st Ivetje Dank voor je bericht. Hadden we beide niet gezien. Had ik mijn leesbrilletje maar op gehad... Kan het altijd nog gelukkig oplossen. Het is wel een mooie build, zoals alle modulars eigenlijk. Kan ook niet wachten tot de volgende uitkomt al moeten we de jazzclub nog kopen. Plus al die andere dingen die op de wensenlijst staan. Gelukkig zijn we ook weer verder gegaan met het Boutique Hotel. Echt een leuke build. En ohja JeepeeB in Gorichem 2 sets gekocht, maar in Brugge moest ik toch echt iets laten staan. Even sparen voor iets groots, rond de 135 cm lang.
JeepeeB Dit leuke setje is overal wel te koop, maar ja, het is toch net iets specialer als die op Disney grondgebied gekocht is. 😊
gjee In Legoland en Lego House tevergeefs gezocht naar het setje van de Draken achtbaan. Gelukkig zag ik dat Brickshop die wel op voorraad heeft. Die is toegevoegd aan de openstaande pre-order, en zo heb ik toch nog alle sets die ik wilde. En op Bol.com kwam ik het eerbetoon aan H.C. Andersen nog tegen voor een goede prijs, die mag na een Denemarkenreis natuurlijk ook niet ontbreken in de collectie. Gisteren nog een enorme lading Lego gekregen van een collega, veel verschillende sets uit de jaren 80 en 90. Dat wordt een klus om die te sorteren, maar dan ligt er nog weer een hoop moois om te bouwen voor mijn zoon klaar.
celebrate1st Het eerste gebouw van de stad is klaar. Deze week avonddienst op het werk dus kunnen we niet gaan bouwen. Over zeven dagen gaat het dak er vanaf, letterlijk. De zolder wordt helemaal verbouwd. Asbest eruit, dak isoleren, dakkapel van zes meter erop, helemaal opknappen. Kortom, de duurste en grootste verbouwing aan het huis is aanstaande. Er komt een kast in te staan om de spullen op te bergen, maar van de overgebleven ruimte wordt de Lego stad gerealiseerd. Tafels kopen en bouwen maar. ] Het Boutique Hotel is weer een pareltje in de reeks van de modulaire gebouwen. Het gebouw zit vol met leuke details, de keuze van de kleuren vind ik ook mooi. Alle dozen Lego die we hebben staan verzameld op één kamer. Langzaam aan wordt er entje uitgepikt wat het volgende project gaat worden. Tenzij het voor de tweede Lego kamer is, daar gaan we later mee aan de slag als die er klaar voor is. Maar we kunnen niet wachten. Zo enorm veel zin een. Een droom gaat werkelijkheid worden.
JeepeeB celebrate1st Tof om te zien allemaal. Zelf had ik in een verleden ook gedacht dat die huizen niks voor mij waren, ook hier al een plank vol ermee staan. Ook mijn vriendin heeft laatst Diagon Alley gemaakt wat ook een hele toffe build is. Nu word het hier vechten wie Gringots mag gaan bouwen. Maar voorlopig hoef ik mjj niet te vervelen, er liggen nog wat kleinere projectjes te wachten uit de diorama serie. Nu ben ik bezig met de Vespa, laatst zag ik een foto waar iemand Groot uit Guardians of the Galaxy hem in die Vespa gezet had. Dat idee sprak mij wel aan dus waarom ook niet. Geen ingewikkelde build tot nu toe en leuk voor de afwisseling. Het hoeft tenslotte niet altijd die grote builds te zijn zoals een Razor Crest. 😊