Bobbejaanland viert 60-jarig bestaan
Bobbejaanland mag dit jaar 60 kaarsjes uitblazen – en dat moet gevierd worden! In ’t plezantste land worden vanaf vandaag verschillende initiatieven genomen om de rijke geschiedenis van het park op een originele manier in de verf te zetten.
Een mijlpaal als deze laat Bobbejaanland niet onopgemerkt voorbijgaan. “Verjaardagen moeten altijd gevierd worden”, vertelt Peggy Verelst, Commercial & Creative Director van Bobbejaanland. “60 jaar is een behoorlijk mooie leeftijd. Bobbejaan Schoepen heeft sinds 1961 gigantisch hard aan het succes van Bobbejaanland getimmerd. En ook onze eigenaar Parques Reunidos heeft al wat jaren op de teller staan. Sinds 2004 wordt het levenswerk van Bobbejaan met hart en ziel samen met hen verdergezet. Die inspanningen verdienen het om in de bloemetjes te worden gezet!”
Vandaag werd het startschot gegeven van de feestelijkheden rond ’60 jaar Bobbejaanland’. Deze ochtend om 9:45, net nadat de deuren van het park opengingen, kregen de bezoekers de gloednieuwe ochtendshow in première te zien. Mascottes Bobbie en Jody zetten hun beste cowboylaarsjes voor en begroetten de bezoekers op de tonen van het feestelijke Bobbejaanlandlied ‘Wereldreis’ en de herwerkte Bobbejaan-klassieker ‘Kili Watch’.
“Dit is instant happiness”, getuigt Verelst na de eerste ochtendshow. “Onze mascottes in actie, de vrolijke deuntjes door de speakers, het plezier op de gezichten van onze gasten... Op die manier zou het voor mij alle dagen feest mogen zijn!”
Naast de show op het inkomplein, is ook op andere locaties in het park én online heel wat te beleven. Zo zijn er doorheen het park 130 quizvragen geplaatst, waardoor bezoekers de geschiedenis van het park kunnen ontdekken terwijl ze aanschuiven voor een attractie. Via een QR-code kunnen de juiste antwoorden op de quizvragen ontdekt worden.
Bezoekers kunnen zich ook meteen online inschrijven voor de grote verjaardagswedstrijd, en zo kans maken op één van de plezante prijzen die tijdens dit feestseizoen in de prijzenpot zitten. Denk daarbij onder andere aan een exclusieve VIP-verwendag met vrienden, parkbezoeken mét overnachting en gratis duotickets. Elke maand worden er nieuwe winnaars geselecteerd.
Bijkomend worden er doorheen het park ook een aantal billboards verspreid met foto’s van oude attracties zoals de Air Race, Condor en de iconische Santa Maria. Om het nostalgische gevoel van deze beelden te versterken, worden de billboards telkens geplaatst op de locatie waar de klassiekers vroeger stonden.