luckyrik28 Vandaag was het de dag dat de pretparken weer open mochten. Maar wel alleen de buiten attracties dus dacht ik, laat ik eens naar Walibi gaan op mijn vrije woensdag. Helaas ging deze pas op vrijdag open dus besloot ik maar Toverland te bezoeken want de Efteling vind ik zonde dat er nog zoveel dicht is. In Toverland waren alle buitenattracties open en ook Expedition Zork en Maximus Blitzbahn dus dat is genoeg vertier voor mij. Ik had Maandag avond de kaartjes besteld en ging woensdag op tijd van huis om op de 20e verjaardag naar Toverland te gaan. Om 10 uur precies kwam ik aan bij de poort waar ik na het scannen van mijn ticket werd ik opgewacht door twee grote lopende cadeautjes die mij een zuurstok gaven en veel plezier gewenst. Op naar mijn eerste attractie van de dag en dat werd Troy. De beste houten achtbaan van Nederland die ik al een jaar had gemist moest weer vaker gedaan worden. En ik heb deze prachtige GCI vandaag meerdere keren gedaan. Een keer 's ochtends, een keer rond 12 uur en een paar keer 's middags als deze lekker is opgewarmd. Want dan heb je heerlijke airtime bij de heuvel voordat je door de station heen vliegt. Het blijft een geweldige houten achtbaan die nu 14 jaar oud is. Daarna was het tijd voor de beste Wingcoaster die ik gedaan hebt te doen. Fenix is een krachtige B&M wing coaster die vergeleken met andere van zijn soort de best is (vind ik). Ik heb Flug der Damonen, Raptor, The Swarm, Thunderbird, Gatekeeper en Wild Eagle gedaan. En deze springt daar voor mij toch echt boven uit. Nou hebben ze omdat binnen locaties zo min mogelijk gebruikt mogen worden de ingang van Fenix veranderd zodat je via de brandtrap naar binnen gaat in het station. Geen probleem natuurlijk maar daardoor moet je heel ver omlopen als je nog een rondje wilt doen na dat je via de exit bent gelopen. Namelijk heel de linker begin van Avalon is afgezet voor Fenix. Daarna is een ritje op de Dwervelwind nooit een straf dus deze heerlijke spinning coaster van Mack ook maar eens gedaan. Hier is alles nog hetzelfde gebleven en dit heerlijke baantje is goed bezocht op zo'n rustige dag. Komt omdat dit een achtbaan is waarvoor je al met een lengte van 1 meter erin mag. Als je in je eentje in een karretje zit spin je ook nog eens lekker. Daarna de laatste beschikbare achtbaan van het park is de Boosterbike een toffe familie achtbaan van Vekoma. Dit is tot nu toe de enige in zijn soort die ik gedaan heb. Ik mocht hierbij ook gewoon blijven zitten als er niemand bij mijn poortje stond. Expedition Zork was ook open daar kwam je door bij de grote drop de wachtrij in te gaan. Je moest wel een mondkapje op als je naar binnen ging maar zo kon deze boomstammetjes wel op zijn voor vandaag. Blijft apart de draaischijf op de lift hill. De Djengu River is ook altijd leuk om mee te pakken. Leuke elementen en aan kleding zitten op de Hafema rapids. En ook de Maximus Blitz Bahn was open. Deze Wiegand Bobkart baan was bereikbaar bij de magische vallei ingang van Wunderwald door via het dienstpad achter de loods te lopen. En dan bij de brug over de blitz bahn naar binnen te gaan en wederom een mondkapje op. Omdat het erg rustig was heb ik deze attractie wel 5 keer gedaan. En als laatste grote attractie was zelfs Merlins Quest geopend. Deze bootvaart met dark ride scenes moest wel met een mondkapje op gedaan worden maar was weer heerlijk genieten. Al met al heb ik een heerlijke dag gehad met veel attracties kunnen doen. Helaas was alleen de Katara Plaza alleen geopend voor Horeca maar met zo weinig mensen in het park hoeft er ook niet meer. twee flinke buien gehad dus het weer viel ook wel mee. Oftewel als de binnen attractie ook weer open mogen dan ga ik er weer heen. Bedankt voor het lezen en tot de volgende report. ]
Marvin Een behoorlijk druilerige dag zo te zien, maar zo te lezen heb je wel de nodige ritjes achtbaan kunnen aftikken. Bedankt voor je verslag!