Columbiad Laat ik voorop stellen dat het overall er allemaal zeer netjes uit ziet. Er staat hier best een volledig park met een aantal leuke/unieke zaken. Is het allemaal even goed of van dezelfde kwaliteit, nee dat niet. De standaard attracties, de staples van Universal staan gewoon netjes in het park zonder al te veel problemen. Harry Potter and the Forbidden Journey, Transformers, Deceptie-coaster, allemaal attracties waar van we weten wat ze kunnen het lijkt erop dat Universal die gewoon ook netjes heeft opgeleverd. De restaurants lijken ook allemaal van prima kwaliteit, Hammonds en Bird of Prey Cafe lijken mij enorm leuke locaties om te zitten.
Als ik kijk naar bijvoorbeeld Jurassic World Adventure, Jurassic World Adventure ziet er als gebouw aan de buitenkant absoluut iconisch uit, daar slaan ze wat mij betreft de spijker perfect op de kop. Het is alleen jammer dat als je binnen staat je eigenlijk gelijk geconfronteerd wordt met een wachtrij als deze.
Dit spreekt mij persoonlijk niet aan, voornamelijk omdat ik hier meer van het bezoekerscentrum had verwacht qua ervaring.
De rit zelf, begint netjes met geanimeerde borden (ik wil die posters, laat maar doorkomen in de shops). De openings scene, met de Brachiosaurus is natuurlijk schitterend gedaan in de dome en de overgang tussen scherm en decor is prima geregeld. Decor wat volgt ziet er netjes uit, het effect van de stroom onderbreking en de uitbraak van de Indominus-Rex en hoe deze interactie heeft met de wagen (welke trouwens drie rijen heeft in plaats van twee) doet heel erg denken aan Spider-man. Het stuk van 25 seconden met minimale licht, wat lijkt op een achtervolging komt voor mij op video niet heel spannend over. Ik hoop dat deze in het echt wel een stuk spectaculairder is. De interactie met de Ankylosaurus is ook netjes gedaan door de staart over de wagen te laten gaan.
Goed nu komen we op een punt waarbij ik enorm graag wil weten hoe ze dit hebben gedaan, de animatronic lijkt over de attractie track te lopen. Het effect is zeer overtuigend, en doet eigenlijk een beetje denken aan de originele achtervolging van Jurassic Park, wanneer de T-rex uitbreekt. De volgende drie schermen hebben nette interactie met het decor waarbij we een enorm scene komen. Indominus-Rex en de T-rex die samen sparren, noujah, stand-off houden voor ze daadwerkelijk aanvallen. Erg knap hoe ze beide animatronics zo over de wagen laten hangen en de scene ziet er super uit. Ik had stiekem wel een soort van aanval verwacht, in ieder geval interactie tussen beide animatronics. De eind scene is volledig CGI, met een voor mijn gevoel een iets te kort gevecht. Waarbij ik persoonlijk wel een Mausosaurus als winnaar had willen zien in plaats van de T-rex.
Ik denk al met al dat Universal Creative hier gewoon een solide attractie heeft neergezet met indrukwekkende grote qua animatronics. Zoals altijd met Universal is het groot en indrukwekkend maar mist het soms net de verfijnde hand voor mijn gevoel. Net dat kleine kerstje op de taart, of de poedersuiker op de cake.
gebaseerd op videos