Ik had het even druk, maar op 3 April was ik in Drouwen, heb daar overnacht in het Drouwenerzand hotel, en spareribs gegeten van Alinghoek, maar ik heb natuurlijk ook een rondje rond het park gelopen, en door puur geluk ook even in het park kunnen kijken. Ze hebben niet stil gezeten.
Bij de ponybaan is een boom weg gehaald. Omdat hij niet in de weg stond, en er vooralsnog geen uitbreiding gepland is in die hoek, hoeven we er niets achter te zoeken behalve: Er was iets mis met de boom.
De Freak Out staat weer opgebouwd, de laatste keer lag hij ingeklapt, en werd de verlichting hersteld.
Gevoelsmatig weet ik bijna zeker dat het hekwerk bij de kassa's is aangepast. Heb het gevoel dat het nu wat minder claustrofobisch is gemaakt.
Operatorhokje is bestickert in het thema van deze zijde van de kontiki. Ook is het hekwerk aangepast. Het hokje stond eerst los van de attractie, wat niet altijd even praktisch was.
De decoratie van dit deel van het station van de Spinning Coaster / Jungle is in house opnieuw gedaan.
Ook de track is meegenomen in een nieuw kleurtje. De achterwand is ook waar nodig bijgewerkt (en ja dat was nodig)
Met het risico dat ik nu op Lubach ga lijken, we moeten het even hebben over de nieuwste toevoeging van het park.
1 van de voordelen die Drouwenerzand regelmatig toebedeeld krijgt is: Het is zo lekker overzichtelijk. Je kan als ouder op het terras gaan zitten, en je kan een groot deel van het park overzien. Deze constructie verpest dat een beetje. Als je het mij vraagt, had de ponybaan het park uit gedaan, en had de uitbreiding daar geplaatst.
Maar het staat nu hier, daar moeten we het mee doen, wat is het? In deze nieuwe constructie vind je 2 attracties, bedoeld voor de jongste doelgroep. Theekopjes, en een mini-rad met het beste uitzicht ooit? 🙂
Vind het dan wel weer een mooi radje.