• Europese Parken
  • Fårup Sommerland bouwt hoogste en snelste coaster van Denemarken: Fønix (2022)

Eftelflags Zijn dit enkel de onderdelen waar electra in gaat?

Electronica, mechanica, die dingen inderdaad, ik zie op de 2 delen die vooraan liggen (mechanische) remmen zitten.

[EDIT] Bij de pijlen zie je remsecties zitten en ik vermoed voorbereiding voor een transportband;

Thanks 🙂 Intresting.

ppc-anoniem-2 - kleine edit. Ik kreeg zojuist via de socials door dat Vekoma dus gewoon track bouwt in Vlodrop en dat dit niet enkel installeren is van dit soort lastige baanstukken. Wat ik dacht dus. Grappig. Nooit geweten dat Vekoma weer begonnen was met het maken van track in Nederland.

Eftelflags Tuit - kleine edit. Ik kreeg zojuist via de socials door dat Vekoma dus gewoon track bouwt in Vlodrop en dat dit niet enkel installeren is van dit soort lastige baanstukken. Wat ik dacht dus. Grappig. Nooit geweten dat Vekoma weer begonnen was met het maken van track in Nederland.

Ik wist het niet . . . maar ik had wel het vermoeden 🙂

Het laatste jaar zag je op de maandelijkse / wekelijkse @MrRC Vekoma updates ook regelmatig track voor de fabriek liggen. En waar dit eerst slechts enkele delen waren die roest lagen te verzamelen zag je nu steeds meer verschillende stukken kortstondig voor de fabriek liggen, klaar voor transport (denk ik).

Ben wel benieuwd, betekent dit dat de fabricage in Polen(?) nu volledig is gestopt of hebben ze zo'n vol orderboek dat nog een extra productie locatie voor baandelen nodig was?

ppc-anoniem-2 Ik heb ooit begrepen dat ze weer zijn gaan produceren in Vlodrop, mede door de nieuwe buigmachine die ze daar geplaatst hebben. Daarnaast worden zo goed als alle treinen in Vlodrop geproduceerd. Eigenlijk proberen ze de hele productieketen aanwezig te hebben, mede voor leerdoeleinden.

Zingo Daarnaast worden zo goed als alle treinen in Vlodrop geproduceerd.

Leuk om te weten, thanks!

Volgens mij is de productie van treinen eigenlijk altijd in Vlodrop gebeurd en nooit naar andere locaties verhuisd. Enkel de fabricage van track en supports heeft ook andere locaties gehad!

Wel interessant om te zien hoe die dingen lopen 🙂

• MrRC vindt dit leuk.

ppc-anoniem-2 Het laatste jaar zag je op de maandelijkse / wekelijkse @MrRC Vekoma updates ook regelmatig track voor de fabriek liggen. En waar dit eerst slechts enkele delen waren die roest lagen te verzamelen zag je nu steeds meer verschillende stukken kortstondig voor de fabriek liggen, klaar voor transport (denk ik).

Als er niets te zien is van track dan hoef ik dat ook niet te melden, vorig jaar was er veel meer activiteit op het terrein van Vekoma in 2019 nog meer ivm prototype van F.L.Y.

Marvin mooi kijkje op de bouwplaats. Wanneer zullen de eerste supports geplaatst gaan worden?

Hier een link naar het filmpje in groot formaat :
          edit door @Niek : post opgeschoond.

Supervet! Mooi om al goede voortgang te zien!

Tof dat Farup die updates toestuurt 😎😎

• MrRC vindt dit leuk.
          9 dagen later

Michael Zo dus zelfs Andreas vind de nieuwe coaster van Farup interessant.
          Zouden we dan in de toekomst ook een next-gen Vekoma in Liseberg kunnen verwachten?

• MrRC vindt dit leuk.

Andreas is Member of the Board van Farup, dus dat zou een hoop verklaren :-)

The_Bullgod Iemand kan meerdere functies hebben he 😉

Steve Jobs had een baan bij Apple als CEO maar was ook boardmember bij Disney. Plus oprichter van Pixar.

Is Farup een leuk park om te bezoeken? Dit lijkt me een interessante baan om te volgen. Wellicht ook te gaan doen in de toekomst.