Ha allen,

We hebben weer een toffe nieuwe video gemaakt. We waren backstage bij het Hof van Saksen! Daar staat een gaaf waterpark/zwembad met de grootste indoor bandenglijbaan ter wereld. We waren aanwezig backstage bij de glijbanen, deden de droge controle en natuurlijk de testronden en ja. Dat is gefilmd 🙂

Leuke video! Nooit echt over het achter de schermen verhaal nagedacht van een zwembad/glijbaan, interessant.

Het spijt me om te zeggen Danny, maar ik vind dit tot dusver de zwakste aflevering. Ik mis in deze video vooral diepgang en rust, want nu voelt de aflevering voor mij nogal gehaast, met daarin vooral heel oppervlakkige beknopte uitleg.

Wat daarin wel beetje meespeelt is dat ik me de vorige Eftelflags-vlog van je in Hof van Saksen nog aardig goed kan herinneren (klopt het dat deze niet meer te vinden is trouwens?). En daarin werd redelijk hetzelfde verteld, maar dan stuk rustiger, iets uitgebreider, en minder geforceerd (zo vind ik het in deze aflevering best storend hoe geforceerd sommige conversaties aanvoelen om het 'professioneel' te laten lijken, maar wordt naar mijn mening het tegenovergestelde bereikt).

Zo vond ik het in je vlog destijds veel interessanter om te zien hoe dat glijden zonder band gedaan wordt. Daar zat toen mooie uitleg bij wat te doen, en kwam veel beter over waarom ze het moesten doen. Nu voelt het beetje tussen neus en lippen door dat het snel nog gezegd moet worden, om daarna de beelden te hebben van het glijden.
    Uitleg van de machinekamer zit denk ik idealiter tussen beide video's in. In de vlog was het veel meer een ontdekking, dus is het nu wel beter dat het nu meer uitleg is, maar mis nog wel net even de rust in de uitleg met paar kleine details erbij.

Verder vond ik het gesprek van Jurnan met de engineer van Van Egdom vrij nutteloos. Ik denk dat het een heel interessant topic is om te weten wat er allemaal bij komt kijken bij het ontwerpen van waterslides. Maar in deze video blijft het nogsteeds een mysterie. Het enige wat er eigenlijk gezegd wordt is "daar hebben we veel ervaring in opgedaan die we gebruiken". Maar wat is die ervaring, wat voor zaken moet je allemaal rekening mee houden (buiten inderdaad de gewichtsverschil wat naar mij mening redelijk voor zich spreekt). Rekenen ze bijvoorbeeld de stroming door de slide door met computermodellen of hebben ze daar andere methodes voor, wat is de invloed van de waterstroom op de glij-ervaring. etc. Er had hier naar mijn mening veel meer diepgang in moeten zitten dan nu het geval is.

Overigens zijn dit punten die naar mijn mening nog niet eerder naar voren waren. Als ik bijvoorbeeld de aflevering van This is Holland terugkijk, vind ik die wel goed, goede uitleg, nodige rust, goede basis met toch paar leuke details, niet zo geforceerd. Gewoon heel erg goed. Dus het is jammer dat dat met deze video niet gelukt is (Al weet ik natuurlijk dat ik het bij lange na niet na zou kunnen doen op dit niveau)

Toffe video weer! Prachtige beelden (en animaties) en een leuk kijkje achter de schermen. Had er bijvoorbeeld nooit over nagedacht dat glijbanen inderdaad plekken moeten hebben om hun water op te slaan 😃

Mennoo_ Wat tof om te zien dat je echt uitgebreide feedback heb gegeven. Waarderen wij! We nemen dat zeker mee in de toekomst. Wat ik je wel mee kan geven is een leuk backstage verhaal. Deze video is 1/2 is en wij gaan volgende week (als alles meezit) filmen bij Van Egdom zelf. Jouw vragen over glijbanen worden dan beantwoord, dus die diepgang komt over 1-2 maanden vanzelf. Dus alleen maar fijn dat je het nu nog mist.

Nadeel natuurlijk dat vanwege Corona onze planning compleet is veranderd en dat je deze video, waarvan veel mensen al een vlog hebben gezien (bewust offline), kunt vergelijken. Idee was om deze pas over 1 jaar te filmen... Nu is TPS wat meer general public natuurlijk - dat is nu het concept. Geen slechte feedback hoor, nemen we zeker mee!

ppc-anoniem-1 en SvenDonut Thanks voor je bericht!

een jaar later