Michael Ik heb een tijdlang getwijfeld wat ik wilde stemmen als iemand die aan de progressief rechtse kant zit.
Grappig om te zien dat jij van rechts en ik toch wel van links samen komen bij VOLT. Ik vind de linkse partijen te links geworden. Als je plannen bekijkt van bijvoorbeeld de PvdA dan wordt er toch wel heel veel geld uitgegeven. En ik zie de innovatie en tech nergens echt benoemd als een gebied dat aandacht geniet, en dat is gek . . .
. . . het risico van deep fakes, de mogelijke inmenging van China via tech die vaak word benoemd, het stelen van online identiteiten van mensen maar ook aan de andere kant van het spectrum de scala aan mogelijkheden die er zijn door tech op de voorgrond te zetten en hier aandacht voor de vragen . . . en dan bovendien . . .
. . . de minieme kans dat door meer aandacht voor en kennis over tech we eindelijk een tech project binnen de overheid krijgen wat wel lukt en redelijk binnen budget blijft.
het is een utopische gedachte maar toch 🤗
Hier al gestemd. Met uitzicht op een stembureau kon ik goed zien dat het rustig genoeg was om gisteren al te stemmen.
[EDIT]
Hjalmar maar merk wel dat stemmen, een maand voor de daadwerkelijke stemdag, echt bijzonder moeilijk is.
Ow ja, dat lijkt mij ook wel bijna onmogelijk, op dat moment zijn net de partijprogramma's gepubliceerd. Maar er is nog géén echt debat of géén echte vergelijking geweest. Maar was je zelf zo op tijd mogelijk met het terugsturen van het stembiljet, of moest je als stemmer buiten Nederland zo enorm vroeg je keuze maken?