Joell Mystery Castle haalt dat misschien niet eens in 2 uur om 470 mensen over de vloer te krijgen denk ik.
Ja . . . dat wordt toch ook aangegeven dat er 2 redenen zijn voor het niet hebben van een rij bij Mystery Castle. De hogere capaciteit (in de filmpjes zie ik overigens telkens 4 van de 6 banken in gebruik, dus grofweg 900 pph). Voor een rij van 20 minuten moeten er dus 300 man in de rij staan, voor het verwerken van 1800 man in 2 uur hoeft er op geen enkel moment een rij te staan, dus je vergelijking gaat een beetje mank.
Ik denk dat het gebrek aan rij meer te maken heeft met de locatie van Mystery Castle. Doordat de attractie redelijk alleen ligt en de ingang Mystery is de enige die je snel toegang geeft tot Mystery Castle . . . en Taron, en Raik, en River Quest. Door het aanbod in die hoek denk ik dat veel mensen Mystery Castle links laten liggen, en als ze eenmaal bij Mystery Castle aankomen is het zo druppelsgewijs dat het de attractie makkelijk die binnendruppelende gasten aan kan.

Ik heb op rustige dagen bij Rock gestaan met een maximum wachtrij van 5 minuten op de doorsnee, en bij het uit gaan van de stunt show (Monteurs Action) even een piek naar 15 minuten. Dus in die zin was het rustig. Praktisch draaide we nog 1000 tot 1200 man per uur weg. Dus ookal leek het rustig, want slechts 5 minuten wachten werd er alsnog door goed doorwerken een prima capaciteit weggestampt.
Wachttijden zeggen niet alles over drukte . . .
Andersom kan ook . . . toen Walibi Holland nog SixFlags Holland was en je zelfs met 800 gasten in het park nog een wachtrij van 40 minuten had bij Superman the Ride en 30 minuten bij Robin Hood . . .