Zoals al in het onderhoud River quest al werd genoemd gaat in de komende jaren China waarschijnlijk op de schop waardoor de ingang van River Quest naar klugheim getrokken gaat worden en wordt het een lange omloop naar Mystery Castle. Nu is Mystery Castle al niet een van de best bezochste attracties van Phantasialand en staat er vrijwel nooit een rij. Zou hier misschien een ander soort droptoren in moeten komen of juist een geheel nieuwe attractie?

Ik zelf zou liever gaan voor een andere droptoren variant zoals een Ikaros of zoals @The_Bullgod al genoemd had een Ultra Tower.

Wat zijn jullie ideeen mocht Phantasialand deze attractie willen veranderen/verwijderen?

Eh, ik heb niks over Mystery Castle gezegd en ik vond het nog steeds een heerlijke attractie (wel luidruchtig).

Ik moet eerlijk bekennen, dat ik deze bij mijn 2 bezoeken aan Phantasialand heb overgeslagen... Maar deze attractie is zeker thematisch Phantasialand niveau waardig en zou deze lekker laten staan, ik zou wel wat meer duidelijk maken, wat er in die kasteeltoren zich afspeelt, want ik heb gemerkt dat dit erg onduidelijk is en ze daarom de attractie overslaan

Erik Ik zie dat jij het niet was dus heb hem aangepast.

Erik ik was degene die de Ultra Tower aanhaalde.

Maar voor mij hoeft Mystery Castle zeker niet vervangen te worden. Een update van het ride programma zou al wel helpen, om deze toren interessant te houden voor het publiek. Een random dropcycle ofzo, zoals bij ToT.
    Maar als het ooit zover komt en PHL heeft geen andere keuze, dan zijn er best nog wel een aantal mogelijkheden voor vervangers.
    Die Ultra Tower b.v. of een toren als Ikarus zouden volgens mij ook wel in het bestaande gebouw kunnen passen.

https://www.intamin.com/product/ultra-tower/

Nooit een rij bij Mystery Castle? En wie weet gaat China Town helemaal nog niet op de schop, er worden hier overhaaste conclusies getrokken. 🤔

Ik zou niet weten wat er mis is met deze attractie en zie geen reden om deze te vervangen. De toren is misschien wat kaal vanbinnen maar dat is onvermijdelijk met de voertuigen aan de wand ipv aan een centrale constructie met naar buiten wijzende stoelen. Feit dat je hierdoor goed zicht hebt op de andere passagiers biedt weer een unieke ervaring.

• Joell heeft hierop gereageerd.

The_Real_Infernape Doe je hem dan ook bij elk bezoek? Zo nee waarom niet? Zo ja waarom wel?

Ik zelf sla hem vooral over omdat Phantasialand vele betere attracties heeft staan. Zo sla ik nooit een achtbaan over en heb ik Tittle tattle Tree vaker gedaan in de afegelopen jaren dan Mystery Castle.

Trollenbol Nooit een rij bij Mystery Castle?

la ik toch vaker naar Phantasialand ga en vooral op drukke dagen is dit een attractie waar vaker maar 5-10 minuten staat terwijl een Taron of Raik al snel tegen de 40 aanzitten. Of zelfs dat tikal een langere rij heeft dan Mystery Castle.

Trollenbol En wie weet gaat China Town helemaal nog niet op de schop, er worden hier overhaaste conclusies getrokken

Ik denk niet dat het nog lang zal duren maar goed nu nog niet over een x aantal jaar wel wie weet.

Het enige voordeel van een vervanging door een eventuele Ultra Tower van Intamin zie ik in het feit dat er geen lengte limiet op lijkt te zitten. Tegelijkertijd denk ik dat dit een ride zou moeten zijn naast de huidige Mystery Castle, gezien de Ultra Tower meer een familie ride is die een grote val simuleert en dat zou volgens mij geen vervanging mogen zijn voor een echte vrije val.

Ik sla hem over vanwege mijn lengte, met 2 meter mag je er niet in dus ja, dan houdt het op, ik heb hem 20 jaar geleden denk voor het laatste gedaan, en ik vond het juist door het donkere een enorm leuke toren, hij is anders dan de standaard Intamin freefalls of S&S torens.

• Nickk heeft hierop gereageerd.

Mystery Castle op zich is niet aan vervanging toe, misschien gewoon een upgrade. Wat ik storend vind zijn de lichtspleten bovenaan de toren (zo lijkt het toch), waardoor er toch nog iets of wat van techniek zichtbaar is. Ook het 'lichtarmatuur' dat de bliksem moet voorstellen kan beter. Daarnaast vind ik het 'probleem' van de tassen én de controlekamer niet meer Phantasialand-waardig. De tassen worden gewoon op de grond gelegd in wanorde en de controlekamer is iets teveel controlekamer.

Wat er verder nog eens moet bekeken worden is het hele verhaal. Waarom zou je die burcht binnen gaan, waarom is alles verlaten en vervallen, maar lopen er toch onderzoekers rond? Wat is de rol van de scare actors in het verhaal? Wat is het uiteindelijke doel voor de bezoekers en wordt dit doel bereikt? Er zitten rond dit verhaal nog veel vragen.
            Persoonlijk zou ik het kasteel laten staan zoals het er nu staat, maar het verhaal aanpassen zodat het duidelijker is. In combinatie met Klugheim zou een verhaal als Geyser Mountain (maar dan Geyser Castle) niet misstaan vind ik. En dat maakt het ook logischer waarom het kasteel op het einde niet meer of minder zichtbaar is geworden...

Joell Ik denk eerder dat ze Hollywoodtour hebben gesloopt. Die ride is nu al bijna een jaar dicht en werd nou ook niet al heel goed onderhouden. Ik denk dat Mystery Castle juist nog een aantal jaren meekan. Ik zou veel eerder die mislukte splash battle daar slopen.

The_Bullgod Die Ultra Tower b.v. of een toren als Ikarus zouden volgens mij ook wel in het bestaande gebouw kunnen passen.

Is dit concept al ergens toegepast? Lijkt een beetje een Spiderman ride in een droptower.

broodje123 Ik zou veel eerder die mislukte splash battle daar slopen.

Dat kunnen ze wel doen, maar ze mogen daar niks anders bouwen, dat meer is beschermt. Vandaar ook dat Wababato een volledig drijvende constructie is

Joell Ik heb hem tot nu toe maar 1 keer overgeslagen. Dat was afgelopen zomer met mijn vriendin en die houdt absoluut niet van droptorens. Ze gaat al bijna huilen in de Eeuwig Brandende Kaars in Duinrell 😅 . Er zijn daarentegen wel achtbanen die ik wel degelijk zou overslaan om MC te doen (Raik, Colorado en Crazy Bats / Nighthawk). Het laatste bezoek voor afgelopen zomer was in 2017 dus het is wel effe geleden dat ik MC heb gedaan.

Het is misschien niet de meest bijzondere attractie, maar met zo'n kleine oppervlakte vind ik wel dat Phantasialand deze rit heel goed kan gebruiken. De attractie geeft een goeie kick. Maar de ritervaring is niet voor iedereen weggelegd. En ik denk ook niet dat je dat gaat oplossen door het te vervangen door een ander soort droptoren.
                MC heeft verder een capaciteit van 48 man per cycle, dat is best veel voor een droptoren. Niet heel gek dat de rij meestal korter dan een kwartier is.

Het enige wat ik zou veranderen aan Mystery Castle, is die scare actors weghalen. Ben ik geen fan van.

The_Real_Infernape Het enige wat ik zou veranderen aan Mystery Castle, is die scare actors weghalen. Ben ik geen fan van.

Wel grappig, wat ik had begreep zijn juist die Scare Actors toegevoegd om meer bezoekers naar de attractie te trekken. Maar goed ik ben het wel met je eens dat de Scare Actors ook niet mijn favoriet zijn. Wel fijn om te weten dat er wel nog iemand is om een rij te maken bij MC 😛

broodje123 Ik zou veel eerder die mislukte splash battle daar slopen.

Zou ik ook doen maar zoals @QDude24 al zegt dat zal moeilijk gaan door het beschermt gebied en de onwonenden.

Njit
                  Nog niet zover ik weet maar het zou wel weer een unieks iets zijn dat perfect bij Phanatsialand past. Hiermee krijgt Phanatsialand en weer een simulator en toch behouden ze een droptoren.

The_Real_Infernape MC heeft verder een capaciteit van 48 man per cycle, dat is best veel voor een droptoren.

Heb nog niet vaak gezien dat men alle torens in bedrijf had helaas. Dat komt meestal omdat het te rustig is. En als we kijken naar de genoemde Ultra toren kan deze to 96 personen per rit meenemen. Ongeveer het dubble van MC.

Een vervanging van Mystery Castle zou ik goed vinden ook al hoeft het niet, het is een ontzettend leuke en mooie attractie vind ik.

Mystery Castle krijgt vanwege zijn locatie, leeftijd en hoge capaciteit niet de langste wachttijden van het park (meer). Aangezien Phantasialand een van de weinige parken in de wijde omgeving is die ook groots op thrill-seekers richt, denk ik dat deze attractie niet snel ergens heen gaat.

De toren ziet er imposant uit en thematisch is die nog steeds sterker dan het gross van alle attracties in deze wijde omgeving. Als men de ingang zou kunnen verplaatsen zodat de ride meer aansluit op de rest van het gebied en het free-fall element nog duidelijker kan worden gemaakt zou de attractie waarschijnlijk nog lange tijd mee kunnen (qua ridership).

Bovendien is het juist ook ergens een plus punt dat de wachttijden altijd laag zijn voor z'n grote attractie, bezoekers die de 60 minuten voor Taron zien en hun rit daarom willen uitstellen zullen vervolgens opzoek gaan naar een attractie die ze wel binnen 20 minuten kunnen doen. Ik pak bij elk bezoek wel een ritje mee, het blijft wel bij één door de slappe rit overigens. 😉

Als fan vind ik het jammer dat de rit meer van S&S dropten weg heeft dan van een intamin. Toch geloof ik niet dat het rit systeem vervangen een goed investering zal zijn. Bezoekers zullen het verschil niet echt merken.

Laten we ook niet vergeten dat Mystery Castle een korte rij heeft vanwege de enorm hoge capaciteit van de attractie. Voor een torenattractie is die echt enorm hoog. De attractie is uniek en ik vind hem nog steeds erg leuk. Ik zie echt niet in waarom deze vervangen moet worden en dat is volgens mij ook totaal niet aan de orde.

Voor de mensen die er geintresseerd in zijn de theoretische capaciteti van Mystery castle is 1400 pph volgens wikipedia. Dat is net zo hoog als F.L.Y. Net 200pph hoger dan Taron en 900 pph lager dan Colorado Adventure. En 100 pph minder dan Black Mamba. Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat zelfs met de hoge capaciteit die deze attractie heeft het niet hoeft te zijn dat het daardoor geen wachtrij heeft. Voor een 20 minuten wachrij zouden er dus ongeveer 470 mensen moeten staan. Mystery Castle haalt dat misschien niet eens in 2 uur om 470 mensen over de vloer te krijgen denk ik.

En daarnaast heb ik nog nooit een ritje Mystery Castle gehad waarbij alle kanten open zijn, meestal maar 2

• Joell vindt dit leuk.