Ik ben echt zo benieuwd, als straks de vliegtuigen ook weer klaar staan voor tourisme, of op dat moment ook Shanghai Disney, Hong Kong Disney en Universal Bejing worden genegeerd vanwege de misstanden in China. Gaan we niet meer naar Dubai omdat daar gastarbeiders ook als slaaf worden behandeld en hun paspoort wordt afgenomen? Of dat we niet meer naar MovieWorld Australia gaan vanwege de belabberde behandeling van vluchtelingen door dit land. Of dat we niet meer all inclusive in Turkije zitten vanwege de onderdrukking van de bevolking en pers. Polen omdat daar homo's en anders denkenden worden gediscrimineerd?
Begrijp me niet verkeerd, ik zal ook niet snel voet zetten in Quatar, maar dat komt ook omdat het land me niet heel erg boeit. Maar als je mensenrechten als maatstaf gaat nemen dan zal je nog een flink aantal andere landen op je no-go lijst moeten zetten en daarmee dus ook een flink aantal grote projecten niet zal kunnen bezoeken. En ik twijfel hoeveel invloed je hebt als tourist op dergelijke misstanden, het zou mooi zijn als je met je reisbewegingen een vuist kan maken maar ik vraag het me af.
Het komt op mij een beetje over als iemand die zegt dat ie vegetarier is geworden omdat ie nu geen kippenvlees meer eet 🤔
Mgoe, dat gaat verder niet over dit waterpark. En qua glijbanen, een achtbaan van 80 meter hoog twijfel ik al over of ik erin wil, laat staan met een glijbaan. Wel goed voor je conditie, 80 meter trappen beklimmen 😉