Wat doe je op de eerste lente zondag gedurende een lockdown waarbij niks open is en je eigenlijk nergens naartoe mag? Wandelen!
De afspraak die we met vrienden gemaakt hadden stond al een tijdje in de agenda dus dat het zulk mooi weer was was een mooie bijkomstigheid. We zijn gaan wandelen bij Toverland en hebben "de Tovertruck" uitgeprobeerd!
De ToverTruck is een foodtruck die men voor de Winter ingang (de voormalige ingang) geplaatst heeft en die hongerige wandelaars helpt in hun behoefte. Met de slogan "Good food to go" hebben ze diverse opties aan eten en drinken en kan het je start- en eindpunt zijn van diverse wandelroutes. Wandelroutes die Toverland zelf aanbiedt middels een papieren route, of digitale variant die je vanaf het bord via een QR code kunt scannen.
Er is vrij uitgebreid assortiment voor zowel 's ochtends als 's middags te krijgen. Als losse producten, maar ook in de vorm van arrangementen waarmee 1x betaald en zowel bij vertrek als bij aankomst een versnapering kunt krijgen dmv de voucher die je krijgt.
Ik koos voor het wandelarrangement ToverKetel. Voor €8,- krijg je bij vertrek een wandelkaart naar keuze, warme drank (koffie) en een donut of een vlaaitje. Als je terugkomt krijg je een Dagverse soep met een soepbroodje.
Als route kozen we voor "Sportief langs het water: Horst aan de Maas" omdat die rondom het park loopt. We hebben hier wel volledig onze route van gemaakt en aardig wat stukjes afgesneden. Met een baby in een kinderwagen en twee jonge kinderen (6 en 9) is de initiële 8.8km best een klus. Uiteindelijk kwamen we uit op een route van 4.4km 😅.
De route die we liepen gaf een mooi beeld op het park. Enkele foto's:
M'n zoontje van 8 maanden kan niet wachten 😜
4.4km verder kon ik onderdeel 2 van m'n arrangement afhalen. En hoewel de arrangementen leuk bedacht zijn wringt hier ook de schoen. Mensen betalen 1x voor een arrangement maar moeten wel 2x in de rij staan. En bij terugkomst was het een stuk drukker (en waren we nog op tijd. Na ons werd het pas echt druk). Hoewel de 1,5 meter prima te houden was, met grote gezinnen voor je kan de wachttijd aardig oplopen. Omdat je al betaald hebt stap je niet zomaar in de auto.
De tomatensoep die ik kreeg (heb er geen foto meer van gemaakt) was goed en het broodje was groot en ook lekker! De 8,- die ik betaalde was het heus waard!
Mocht je van wandelen houden dan is dit echt een leuke optie in deze tijd van het jaar waarin er weinig mogelijk is. Het initiatief van Toverland is dan ook erg goed. Het zou nog fijn zijn als ze er op dagen als deze ook ijs aan het assortiment toevoegen, dat miste ik nog 🙂
De truck is op vrijdag, zaterdag en zondag open tussen 10:00 en 17:00 uur. Het parkeren is overigens gratis op deze dagen!
Meer informatie? Bekijk https://www.toverland.com/beleef-de-magie/tovertruck/