Hmmm, tja, wat moeten we er van vinden? Het grootste pretparkresort viert met veel bombarie zijn 50e jubileum, maar in praktijk worden er een vage vliegershow, 2 niet goed ontvangen eindshows en een kopie van een attractie van 10 jaar oud toegevoegd? Er komt uiteraard nog één nieuwe attractie bij, maar ik gok dat menigeen qua volume en kwaliteit meer had verwacht. Ik in ieder geval wel. Waar Harmonious destijds werd aangekondigd als 'de grootste Disney eindshow ooit' is die bewering enkele weken geleden van de site afgehaald. Ze zullen het vast zelf ook wel weten.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb geen slok azijn genomen en ik ben enorm fan van het resort en van de parken. Maar dingen aankondigen die vervolgens een stille dood sterven is wel een dooddoener voor het Disney enthousiasme. Denk aan het Play Pavillion in Epcot, de prachtige nieuwe constructie achter Spaceship Earth, de Mary Poppins Experience en het grote nieuwe theater op Mainstreet. Allemaal groots aangekondigd maar vervolgens overal online verwijderd. Maar hé, de Moana waterspeelplaats gaat wel door...
En dan gaan nu ook nog de geruchten dat ondanks dat de attracties al klaar zijn ze toch óf Guardians óf Tron dicht gaan houden om pas in 2023 (of later) te openen om ook dan een nieuwigheid te presenteren. Zullen ze het 29 jaar oude Fantasmic daarvoor in de plaats als nieuwigheid opwerpen voor de 50e? Eerlijk is eerlijk, normaliter is een Disney jubileum natuurlijk niet veel meer dan marketing praat en nieuw entertainment, maar de verwachtingen voor dit jubileum waren natuurlijk een stuk anders.
Het is maar goed dat de imagineering afdeling naar Orlando verhuist. Anaheim wordt namelijk aan de lopende band voorzien van nieuwigheden, kleine vernieuwingen en toffe updates. Wellicht omdat de imagineers er veel lopen en dus ook veel verbeterpunten zien. Hopelijk beginnen hun handen in Florida net zo te jeuken en kunnen ze het hele resort dit decennium in trekken 🙂