Ik volg al jaren de ontwikkeling van Tower Unite. Het is de opvolger van "Gmod Tower", een populaire mod voor Garry's Mod waarbij je kon socializen en online games kon spelen met bekenden en onbekenden.
Sinds de huidige lockdown heb ik weer heel veel uren in dit spel zitten. Voor de pretparkfans heb je zelfs een achtbaan welke je met meerdere spelers kunt berijden 😉. Het spel is écht heel groot: je kan met elkaar minigolfen, bowlen, pokeren, chillen in verschillende Condo's en nog veel meer. Ik vind het zelf heerlijk om in de nachtclub te zitten met een groepje vrienden en om in de Arcade lekker spelletjes te spelen. De Mario Kart game is nog in alpha maar ook erg leuk. Daarnaast wordt het spel nog steeds zeer regelmatig bijgewerkt met nieuwe minigames en functies. Het spel is een éénmalige aankoop zonder DLC of andere vage ingame currency die je met echt geld kunt kopen. De units in Tower Unite kun je enkel verdienen... Door middel van leuke spellen spelen!
Mocht je enthousiast zijn geworden, dan raad ik je aan om het spel gewoon te kopen. Het leukste is om met meerdere vrienden (door middel van een headset en voicechat) te spelen. Misschien kunnen we zelfs een keer een Pretpark.club meeting doen in 1 van de servers? Lekker met z'n allen in het reuzenrad en in de achtbaan! De minigolf courses alleen al zijn de prijs dubbel en dik waard. Mocht je dus een beetje uit je sociale isolatie willen komen, dan raad ik je dit al helemaal aan. Ik vind het persoonlijk zelfs leuker en socialer dan "Among Us":
Let wel even goed op de systeemspecificaties. Je hebt best wel een krachtige PC nodig om het spel vloeiend te laten lopen 🙂 .