Zoals eerder in een topic aangehaald over het laatste boek "Made by Mack" vind je hier een overzicht van de boeken die in deze reeks reeds bestaan. Of alle boeken nog beschikbaar zijn, kan ik jullie helaas niet meedelen maar als EP-fan kan ik je meedelen dat alle boeken stuk voor stuk de moeite waard zijn...

De reeks bestaat uit zes delen, allemaal hetzelfde formaat en eentje buiten reeks die iets kleiner is.
Boek 1: "Menschen en Emotionen Europa-Park"

Uitgegeven in 2015 (enkel in het Duits gepubliceerd...)
Een charmant eerbetoon aan Europa-Park. Op 200 pagina's vertellen acteurs, vrienden en begeleiders de verhalen en de geschiedenis van Duitslands grootste pretpark.
Met passie worden de onderhoudende reportages aangevuld met fascinerende foto's.
Een boek dat meer laat zien dan alleen het bedrijf Europa-Park. Een boek dat een familiebedrijf met een gezonde nuchtere instelling laat zien, dat met zijn voortdurende engagement de top van de internationale pretparkbranche bereikte.
Boek 2: Natur schätze im Europa-park

Uitgegeven in 2016 (enkel in het Duits gepubliceerd...)
Dit boek geeft je een blik op de flora en Fauna van Europa-Park tijdens de 4 seizoenen en een kijkje achter de scherlen en de manier waarop het park omgaat met de natuurpracht en ook voor welke keuzes ze gaan tijdens het aanplanten van flora in bepaalde themagebieden. Ook de personen achter de schermen worden aan het woord gelaten.
Boek 3 : Kunst un Künstler im Europa-Park

Uitgegeven in 2017 (enkel in het Duits gepubliceerd...)
Waarom is Europa-Park anders dan andere themaparken? Dit kan niet zomaar beantwoorden. Het zijn factoren als kwaliteit, creativiteit, bereidheid tot innoveren en aandacht voor detail die het verschil maken. Op de omslag staat het volgende: "ls Kind ist jeder ein Künstler. Die Schwierigkeit liegt darin, als Erwachsener einer zu bleiben.", in het Nederlands: Als kind is iedereen een kunstenaar. De moeilijkheid ligt in het volwassen blijven. En dat beschrijft mooi het boek. Een overzicht van alle kunstwerken die er zijn maar ook weer een blik achter de schermen die een dag Europa-Park zo uniek maakt.
Boek 4: Ein Koffer voller Träume

Uitgegeven in 2018 (enkel in het Duits gepubliceerd...)
Een boek waarbij, de 4 hotels besproken worden in al zijn facetten en details. Ook KrØnasar komt voorbij alsook het Camp Resort maar over KrØnasar en meer bepaald de bouw ervan is er een apart boek buiten reeks verschenen en wordt daar verder besproken.
Boek 5: Showtime in Europa-Park

Uitgegeven in 2019 (enkel in het Duits gepubliceerd (wel met een kleine bijlage waar de Engelse vertaling instaat...))
Dit boek draait om entertainment van de shows tot de straatartiesten, van wat er zich op de bühne afspeelt tot wat erachter gebeurt. Een overzicht van de shows & artiesten en vooral wie zijn, waar komen ze vandaan en wat is hun passie.
Boek 6: Made By Mack

Uitgegeven in 2020 (in het Duits, Engels en Frans gepubliceerd.)
Over dit boek is al aardig geschreven in een ander topic dus ga ik daar niet echt over uitweiden. Maar de opzet is dezelfde als in de andere boeken en overzicht van de attracties gemaakt door Mack in Europa-Park. Vergeet niet de Europa-Park de showroom is van Mack rides.
Boek Buiten reeks: Rulantica en KrØnasar

Uitgegeven in 2020 (enkel in het Duits gepubliceerd...)
Het boek kan je onderverdelen in 2. Het eerste gedeelte geeft de bouw weer van KrØnasar aan de hand van foto's en wat teksten en in het tweede gedeelte kom je dan weer meer te weten over de bouw van Rulantica.
Dit is het overzicht van de reeks. Is het een aanrader? In mijn ogen wel maar als fan kijk je natuurlijk steeds naar je favoriet park op een bepaalde manier. Sommige boeken zijn reeds uitverkocht maar kan je hier en daar nog wel terugvinden op tweedehands sites. In ieder geval wens ik iedereen veel leesplezier.