Hoi, dit is een ietwat lange post dus bij voorbaat zijn jullie gewaarschuwd.
Even wat context: Ik ben onlangs 29 geworden en heb de helft van mijn twintiger jaren een beetje aan mij voorbij zien gaan i.v.m. persoonlijke redenen. Nu volg ik al een tijdje wat pretpark vloggers en zie hun wel eens een reis afleggen, waarbij zij meerdere pretparken af gaan in de loop van een of twee weken.
Nu heb ik het hier ook wel eens met 2 vrienden over gehad, en zij vonden het ook een leuk idee om een road trip te plannen. Gezien er afgewisseld kan worden, wilde we een camper of RV huren en vooral verblijven op campings in de buurt.
Ook ben ik op het moment even aan het kijken naar een gepaste route en dit is waar ik op uit kwam:
Park #1 Disney
Vertrek op zondag ochtend om 05:00 -> reistijd 5 uur excl. pauzes -> gewenste aankomst 11:00.
Het is de bedoeling dat ik hier 1,5/ 2 dagen heb om te besteden in beide parken.
Park#2 Europapark
Vertrek op dinsdag ochtend 05:00 -> reistijd 5 excl. pauze's en/of file's -> gewenste aankomst 11:00.
Ook hier wil ik 1.5/2 dagen spenderen om door het park te lopen.
Park #3 Phantasialand
Vertrek op donderdag ochtend 09:00 -> reistijd 4.15 uur excl. pauze's en/of file's -> gewenste aankomst 14:00.
Omdat we veel achter het stuur zitten en veel door de parken lopen wilde ik deze dag als een soort rustdag instellen. Dit is ook een beetje de reden waarom het mij handiger leek om wel in de buurt te verblijven. De Vrijdag wordt dan ook een parkbezoek dag.
Park #4 de Efteling
Vertrek op Vrijdagavond 19:00 -> reistijd 2 uur excl. Pauze -> gewenste aankomst 21:30
Ook hier is het de bedoeling dat wij in de buurt van het park verblijven., met de intentie om de dag erna het park te bezoeken. Ook is het de bedoeling om pas op zondag naar huis te gaan, zodat de zaterdag nog een beetje leuk afgesloten kan worden.
Als we naar de kosten kijken, gaat het een nogal duur grapje worden. Het is daarbij ook niet de bedoeling om deze reis nu al volledig te boeken, want het heeft gewoon even nodig om te sparen. Het klink misschien als water bij de wijn maar Corona lijkt ons daarbij ook ietsje meer tijd en ruimte te gunnen. Daarbij zullen we evt. Kortingsacties in de gaten blijven houden, al zou het mij ook niet verbazen als parken dit voorlopig niet doen i.v.m. de Corona crisis. Ook is het natuurlijk mogelijk om dit in termijnen te betalen (voorbeeld: Eerste de rv en campings, daarna de kaartjes en vervolgens de benzinekosten, tijdens de reis) dus ik zie het nog niet als compleet onmogelijk.
Ik ben benieuwd of jullie input hebben. Ik hoor graag wat jullie tips zijn hiervoor. Ik vind dingen plannen niet altijd heel erg leuk, dus ik zie het nog wel gebeuren dat ik dingen over het hoofd zie of verkeerd in schat.