Voor dit soort sneu volk heb ik geen goed woord over.
Ja je mag van mij zeker tegen de regels zijn en je er tegen uitspreken, maar het verband tussen slopen en je stem laten horen dat je ergens niet mee eens bent zie ik nog steeds niet.
Van mij mag dit tuig keihard aangepakt worden.
Ik zag op Facebook op de tijdlijn van een vriend een screenshot voorbij komen dat iemand het idee de wereld in geslingerd heeft dat mensen die herkend worden op beelden van de rellen volledig mogen opdraaien voor de schade, en dat die relschoppers dan er ook maar voor moeten zorgen dat deze schade ook verhaald word op de mensen die niet herkend worden.
Hoe meer mensen er geïdentificeerd worden hoe minder een relschopper hoeft te betalen, want de schade word dan eerlijk verdeeld over het aantal mensen die de puinzooi verzorgd hebben.
Een leuk idee, moeilijk uitvoerbaar, maar wel in de basis waanzinnig goed, zo verleg je de last meteen bij de relschoppers en mogen ze zelf hun zaakjes maar oplossen.
Uiteraard mag dit tuig van mij er ook voor kiezen om een tijdje in de cel te gaan zitten, en dan niet voor een paar weekjes, nee van mij mag dat meteen minimaal een half jaar zijn, en dan zonder behoud van uitkering/inkomsten dat gaat meteen volledig naar de gedupeerden.
Wat ik wel mooi vind ik te zien is dat er voor de slachtoffers crowdfunding acties worden opgericht, als de belasting en de verzekering nou ook eens zo coulant is (zal wel niet) om die opgehaalde bedragen niet te belasten/in mindering te brengen op het uitkeren van een verzekering, dan is dat ook meteen een nog positievere draai aan het geheel.