Ieder jaar, rond het eerste weekend van het jaar, ga ik naar Kerstplaza Groningen, gevolgd door een rondje rondom Drouwenerzand, en spareribs eten bij Alinghoek, een restaurant in Drouwen. Het park is dan doorgaans echt in winterslaap. Dit jaar kon ik deze trip niet doorzetten, uitleg waarom is natuurlijk overbodig. Ondanks de lockdown heb ik gisteren toch de reis richting Drouwen gemaakt. Ik had persoonlijk echt even een tripje nodig. En diverse mensen om mij heen hebben mij er ook van overtuigd dat ik dit echt moest doen. Ik kon voor mijzelf uiteindelijk verantwoorden dat dit een noodzakelijk reisje was. Een discussie of dit wel of niet kon gezien de maatregelen lijkt mij hier niet nodig. Maar wilde toch even delen hoe ik opeens in Drenthe kwam.
Goed, gisteren, 13-01, Neewollah dus (31-10, Halloween) Ik kwam aan bij het park en zag direct dat er wat bedrijvigheid was. Eerst even achterom gelopen waar de Freak Out op "transportstand" staat. Het is natuurlijk een semi-park model. Dus hij kan vrij gemakkelijk ingeklapt worden. Ik wist in oktober al dat dit zou gaan gebeuren, en in november wist ik dat het ook werkelijk was gebeurd. Maar nu zag ik het ook. De verlichting is van de constructie gehaald, die was namelijk nogal van slag. (Dat lijkt vaker te gebeuren bij KMG en RGB, wellicht iets teveel afkortingen) Ook het bedieningspaneel is weg, dit zal waarschijnlijk ook wel door die verlichting komen. Het hek naast de toiletunit stond wagenwijd open, dit om toegang te verlenen tot de receptie van het bungalowpark. Maar ik had daar niets te zoeken dus bleef netjes buiten de parkgrenzen. Bij de breakdance viel op dat er 1 kruis zonder gondels was. De Happy Sailor was ontdaan van enkele decoratieve items.
Ik loop weer terug richting de ingang. Behalve dat XLR8 de gondels op transportpositie stonden, en dat zowel de Parajump als de zweefmolen, en de draaimolen was ontdaan van enkele decoratieve stukken, en bij de laatste 2 gondels viel er vooral op dat er gewerkt werd aan de Dumbo, en aan het gebied waar de 2 nieuwe attracties komen te staan. Uiteindelijk viel mijn aanwezigheid natuurlijk op, en werd aangegeven dat ik het park op mocht komen. Na ook toestemming gevraagd te hebben om foto's te maken heb ik ook in het park nog een reeks foto's gemaakt. helaas kwam ik er thuis achter dat ik de lens even schoon had moeten maken. Op sommige foto's valt het op. 🙂
Wat betreft de 2 nieuwe attracties: Het park heeft recent een bericht hierover op hun Facebook pagina gezet, met een hint naar wat het gaat worden. Voor kinderen is het een prima toevoeging. 🙂
Een selectie van de foto's.