Ik ben van plan om op 15 mei 2021 naar Phantasialand te gaan (de dag na Hemelvaart dus), is dit een goede dag om naar het park toe te gaan ivm drukte enzovoort? En hebben Duitsers vrij op deze dag?

Hemelvaart weekend in mainland Europa is vaak een lang weekend, en zo ook voor Duitsers. Met andere woorden druk.

Mijn ervaring is dat dat een druk weekend is in de pretparken.

Erik Mijn ervaring is dat dat een druk weekend is in de pretparken.

En dat is nog een understatement. De vrijdag van het verlengde Hemelvaartsweekend staat bijvoorbeeld in Europa-Park al jaren bekend als een van de allerdrukste dagen van het ganse jaar. Dat is zo'n dag waarop er rondom het hele park auto's geparkeerd worden, omdat de reguliere parking vol is. Ik neem aan dat het in Phantasialand dus ook niet rustig gaat zijn 😃

Natuurlijk hangt het aantal dagjesbezoekers ook deels af van het weer, maar een andere weekdag levert wellicht kortere rijen op. Naar alle waarschijnlijkheid werkt Phantasialand op dat moment nog steeds met verplichte reserveringen en de kans is groot op een 'sold out' tafereel. Wat ik overigens wel al opgemerkt heb, is het feit dat de daarop volgende zondag (de laatste dag van het verlengde weekend) meestal erg rustig is. Iedereen lijkt z'n pretparkbezoek op die donderdag, vrijdag of zaterdag in te plannen, waardoor de zondag van Hemelvaart een soort geheime tip geworden is 🙂

• BasD vindt dit leuk.

Duitsers hebben dacht ik tussen Hemelvaart en Pinksteren ook nog vrij, super druk dus.... Ik wacht tot de pandemie rustig is en je geen negatieve test meer moet.

Neem een normale door de weekse dag bv Woensdag, dan zal het er aanmerkelijk minder druk zijn.

Ik gok dat de topicstarter niet de mogelijkheid heeft om op een normale doordeweekse dag te gaan, anders zou hij natuurlijk ook niet het hemelvaartweekend opperen. Als je dan afhankelijk bent van feestdagen en weekenden, dan zou ik kiezen voor Koningsdag (als je dat zelf niet viert uiteraard), dan zijn er wel veel Nederlanders, maar het is wel een doordeweekse dag waar de parken vaak aanzienlijk minder druk zijn. Anders zou ik kiezen voor een willekeurig weekend.

Of ga is op Koningsdag erheen dan is de park prima te doen. veel hollanders 🙂
    Dat is op Dinsdag 27 April 2021 :-) (gebruik de social deal actie en dergelijks soort actie)

PHL heeft voor mij tegenwoordig echt een carte blanche, dus wanneer ik zou kunnen gaan, dan ga ik.
    Echter heeft mijn voorkeur wel doordeweeks, ik was er op de laatste dag voor de grote sluiting (die op dit moment er nog is) en dat was ff te druk. Ook heb ik toen maar 5x Taron en 1x F.L.Y. kunnen doen.

Maar Phantasialand man, niet twijfelen gewoon zsm gaan.

• Niek heeft hierop gereageerd.
    • Enil vindt dit leuk.

elmarwouters PHL heeft voor mij tegenwoordig echt een carte blanche, dus wanneer ik zou kunnen gaan, dan ga ik.

Nu is de afstand tot het park per persoon heel verschillend natuurlijk. Als ik zou gaan wanneer ik zou kunnen, moet ik zomaar 'eventjes' bijna 3 uur onderweg. Als 6 uur autorijden op een dag je hobby is, ja dan zeg ik ook "niet twijfelen en gewoon gaan" 👀

Ik zou sowieso eerst maar eens even alle lockdowns, maatregelen, vaccinaties en meer afwachten.

Niek Als 6 uur autorijden op een dag je hobby is, ja dan zeg ik ook "niet twijfelen en gewoon gaan"

Autorijden doe ik met liefde 🙂

Ik ben nog steeds aan het wachten of Phantasialand niet als Europa park en het park al begin maart opent ipv april.

Natuurlijk als het toelaat.