ppc-anoniem-1 Jammer dat er qua concept voor exact dezelfde opzet gekozen wordt als in Hong Kong, zeker aangezien beide parken zich in hetzelfde land bevinden.
Ik zou dit niet snel zeggen tegen iemand die in Hong Kong woont, die mensen zien zichzelf absoluut niet onderdeel van China 😛
Verder stamt het probleem zich voornamelijk in de herkenbaarheid van characters in Shanghai. Ik heb dit al eens eerder aangehaald maar een van de eerste animatie films die in China recente tijden vrijgegeven zijn waren voor Disney Chicken Little en voor Pixar Finding Nemo. Als je kijkt naar welke animatie films recentelijk van Disney/Pixar zijn vrijgegeven dan kom je uit op Frozen, Moana, Zootopia, Big Hero 6, Coco, Toy Story 4, Incredibles 2
Dat vertaald zich ook weer duidelijk naar bijvoorbeeld de Parade, Avondshow en uitbreidingen.
Ik geloof dat The Lion King, The Rock and Toy Story in 1996 zijn uitgegeven in het land, maar dat is natuurlijk voor een merendeel van de bevolking zo lang geleden dat dit niet echt meer onthouden wordt. Plus, ik geloof niet dat ze aan DVD/Blu-ray uitgaves doen.