QDude24 Vergeet hierbij niet dat de nalatigheid bij de Slingshot Group lag, en die is weer eigendom van Funtime (en Gerstlauer). Dus het is niet volledig onlogisch dat daar een boete uit komt.
Ik denk het niet. Op het moment dat Slinshot Group een aparte BV is, dan maakt het niet uit dat Funtime de eigenaar van die BV is: De boete is dan (juridisch gezien) voor Slingshot Group. Dat in het verlengde daarvan Funtime ervoor op draait kán een gevolg zijn, maar is niet logisch. Je creëert meerdere BV's zodat je zo'n BV failliet kan laten gaan zonder dat het moederbedrijf geraakt kan worden.
Oftewel Loopings heeft een loopje genomen met de realiteit omdat Funtime nou eenmaal bekender is dan de Slingshot Group (en dus meer hits/clicks/inkomsten zal opleveren). Of er is toch iets meer aan de hand dan alleen dat. Maar daarvoor zouden we natuurlijk beduidend meer informatie moeten hebben hoe de constructie precies in elkaar zit en waar de uitspraak van de rechter precies op gebaseerd is.
nander het is ook niet slim om jezelf niet te verdedigen in de rechtzaal.
Voor wat ik er op dit moment van kan maken heeft de Familie Funtime aangeklaagd (en niet de uitbaters) en mij staat ergens iets bij dat als je niet komt opdagen, dit automatisch als een schuldbekentenis word gezien (pin me er niet op vast). Sowieso is het Amerikaans Juridisch systeem heel erg een populariteitskwestie, waar je als als familie die emotionele schade geleden heeft al snel een voordeel hebt ten opzichte van een bedrijf als een Jury moet gaan oordelen. (De film Juror nr. 2 laat heel mooi zien hoe het Amerikaanse rechtssysteem nergens op slaat en hoe veel valkuilen er in zo'n jury-systeem zitten).