Goed nieuws voor alle forumleden die nog eens door Amerika willen crossen met een RV of in een bungalow willen slapen alsof het een Center Parcs vakantie is: Cedar Fair is een samenwerking aangegaan met de firma Small Brothers, LLC en Terra Firma Associates om een vakantiepark te bouwen naast het beroemde Kings Island.
Logo van het vakantiepark
De naam van het park wordt "Kings Island Camp Cedar", het gaat om een gebied van meer dan 20 hectare op nog geen 1.5 kilometer van Kings Islands ingang. Op dit moment zijn er 73 huisjes en 164 RV parkeerplaatsen gepland, met een latere uitbreiding van 100 huisjes erbij. Ook zijn er talloze faciliteiten te vinden waaronder kampvuurtjes, wandelparcours, grills en exclusieve zwembaden. Daarnaast komen er extra voordelen en deals voor de bezoekers van Kings Island.
concept art van een buitenzwembad met verschillende RV's eromheen. In de verte herkennen we o.a. de eiffeltoren van Kings Island en de Bat
In het midden zal er een grote lodge komen met meerdere restaurants, barretjes, winkels en sportfaciliteiten, volgens mij erg vergelijkbaar met de gemiddelde Center Parcs resort. Verder is zoals bij veel Disney resorts ook mogelijk om hier mascottes te ontmoeten, maar dan met Peanuts karakters want het is Cedar Fair.
Artist impression luchtfoto van het resort
Link naar de webpagina van Kings Island
https://www.visitcampcedar.com/
Ik vind het een mooi idee om Kings Island hier zo een echt multi-day destination park van te maken. Natuurlijk heeft het park een heel groot assortiment attracties en een waterpark, maar ze hadden nooit eigen verblijfsaccomodatie en het waterpark ziet er niet heel spannend uit. Volgens het artikel zal het vakantiepark ook jaarrond open zijn. Zou dit ook betekenen dat Kings Island een langere seizoensopenstelling gaat krijgen? Ik denk dat dit een aardige boost in het aantal bezoeken kan opleveren.
Small Brothers en Terra Firma komen mij niet bekend voor. Op de onderstaande pagina van businesswire is alleen te vinden dat beide bedrijven onroerend goed ontwikkelen en ze hebben een vrij breed portfolio hebben met van alles wat: van pakhuizen tot verzorgingstehuizen en ook gezinswoningen.
Bron: artikel van businesswire