Vandaag een bezoek gebracht aan de nieuwe bakkerij. En verdammt. Wat heeft de Efteling sinds Baron 1898 eindelijk weer eens geëxcelleerd. Vandaag twee bezoekjes gebracht met diverse items voor ons neus.
Het hele gebouwtje is best groot, en dat valt je vooral op als binnen bent. Eigenlijk mag je het best een gebouw noemen. Eenmaal binnen valt op hoe ruim en groots de opzet is. Helaas stonden alle bouwhekken nog om het gebouw heen en wat het terras gesloten, waardoor ik niet alles heel goed kon beoordelen van buiten. Binnen zag het er gewoon prima uit. Slim gebruikt gemaakt van de vormen van het gebouw om het kleiner te laten lijken.
Binnen ben je wel direct afgeleid door de hoeveelheid decoratie, geluiden, personeel en ruimte die het je geeft. Met drukke dagen zal vooral de hoofdzaal een drukke bedoeling zijn waardoor het echt even zoeken is naar wat je wilt. Ik had even een 'Brain overload' omdat ik eten wilde bestellen, de inrichting wilde zien en tegelijkertijd door enthousiast personeel alles uitgelegd kreeg. Maar damn, de decoratie, muziek en afwerking is van een hoog niveau. Vooral het gebruik van de materialen, de houten balken en het vriendelijke personeel gaven mij echt een fijn gevoel. Of dit ook zo gaat zijn op drukke dagen vraag ik mij eerlijk gezegd even af, daarvoor is het net even te 'warrig' ingericht.
De zitruimte zelf is ruim, kalm en heeft 25 leuke easter eggs verstopt. Sterker nog, ook een streek van Max en Moritz kan je bij de uitgang activeren door stiekem het licht aan/uit te doen. Met geluidseffecten van Max en Moritz. Dit deed me erg denken aan de wachtrij van de dino attractie in Europa-park. Schitterend allemaal! Hoog niveau! Helaas zijn de toiletten klein en vind ik het nog steeds jammer dat de Efteling niet eens een fatsoenlijk groots blok heeft gebouwd naast het gebouw (tegen de Pirana aan was er immers genoeg ruimte). Maar het zag er voor nu prima uit.
Het eten was goed! Was het overal prima? Nee. De broodmannetjes vond ik wat droog en bijbetalen voor een beetje boter en suiker (wat overduidelijk hoort bij dit gerecht) is wat jammer. De plaatpizza's waren fors en rijkelijk gevuld. Voor 7,50 had ik de duurste variant en die kreeg ik niet op. Prima prijs, prima vulling en prima smaak. Erg lekker!
Verder had ik nog wat koekkruimels geprobeerd (2 euro voor een flinke zak) en die waren super. De pretzels hadden geen zeezout en miste wat versheid (dat kan dan toch enkel in Duitsland) en een aantal andere gebakjes waren gewoon meer dan prima. Het plaatgebak zag er overheerlijk uit! En smaakte prima.
Het nadeel is een beetje dat je overal en nergens wat besteld en daardoor wat warrig naar de kassa loopt om dan nog te bedenken wat je wilde drinken. De menu's waren er wel, maar niet echt zichtbaar bij bestellen. Maar goed; je moet een horeca zaak ook nog even de tijd geven om het 'eigen' te maken.
Al met al zeker wat kleine puntjes die absoluut beter kunnen. Het is vooral wat chaotisch. Maar overall is het een zeer smakelijke, fijne en vooral prettigere nieuwe ervaring in de Efteling. Jeroen Verheij heeft prachtig werk afgeleverd en het is bijna zonde dat het nu zo afsteekt tegen de attractie in dit gebied. Qua horeca aanbod is het zeker nu 1 van de toppers in het park en ik zou absoluut aanbevelen om je koffiemomenten en lunch hier te halen. Het zag en proefde overall erg lekker voor mooie prijzen. Daarnaast ook nog pluspunten voor de custom disposals en zeer sjiek afgewerkte service stations.
Aanwinst voor het park. Helaas geen foto's mogen maken van binnen vanwege de previews. Op drukke dagen is het allemaal niet gemaakt en stiekem vind ik dat het grootste minpunt. Want wat heeft de Efteling toch behoefte aan betere service en faciliteiten op die drukke weekenden en in vakanties. Echter; dit is wel echt een fantastische aanwinst aan het park en je gaat mij hier zeker vaak zien. Dit kan ik jullie wel snel tonen: