Beste forumleden,

Hoe ervaren jullie de terugbetaling van het annuleren van de Fright Nights? Ik heb al een aantal mensen gesproken die nog niets of alleen maar gedeeltelijk iets hebben ontvangen.

Dit gaat niet om een paar tientjes maar Walibi lijkt alles behalve haast te hebben terwijl we al in december zitten.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen

Alles is netjes terugbetaald midden november. 🙂

Hier nog niets ontvangen, entree voor 4 personen + rip tickets. Heb afgelopen week wel al contact gehad met Walibi. In eerste instantie zijden ze dat ik zelf even de bank moest bellen.
Na nog een keer aandringen zijn ze toch verder gaan kijken en kreeg ik vandaag de mail dat ze het geld terug gaan storten.

Dennis bij mij krijg ik echt amper reactie. Meerdere keren gemaild, alleen ontvangen dat ze er naar gaan kijken.

Hoewel ze er zelf niet om gevraagd hebben vind ik het alles behalve netjes hoe ze dit bij sommige afhandelen. Blijkbaar moet je er zelf een paar keer achteraan gaan anders gebeurd er niets.

Geen idee wat Walibi in de voorwaarden heeft staan over de terugbetalingen maar, bij die afpersers van TicketService (voor de grote concerten) moet je wachten tot 3 maanden na het optreden waar je naar toe zou gaan voor je je geld terug krijgt. En dat is ook echt precies 3 maanden, bijna op de minuut af. Dus dat Walibi nog niet teruggestort heeft ligt misschien aan het feit dat ze nog binnen hun eigen gestelde termijnen zitten voor terugbetaling en dat je niet de enige bent die een verzoek heeft ingediend.

• Dennis heeft hierop gereageerd.

Toevallig stond het vorige week hier op de rekening. Ging gelukkig maar om €33 euro. Maar heeft aardig lang geduurd.

ppc-anoniem-2 Walibi heeft zelf gecommuniceerd het voor het einde van november geregeld te hebben. Als ze dit niet waar konden maken hadden ze misschien beter een ruimere periode kunnen aangeven:

Dit was de mail naar de klanten:

Informatie over je terugbetaling van Halloween Fright Nights of Halloween Spooky Days tickets

Volgens onze informatie heb jij één of meerdere tickets en eventuele extra's gekocht voor Halloween Fright Nights met een datum tussen 11 oktober en 1 november 2020. Via deze e-mail willen we je op de hoogte stellen van de terugbetaling. De terugbetaling gebeurt op basis van de volgende scenario's:

Je bent niet naar het park gekomen. Je tickets zijn dus ongebruikt. We betalen je het volledige aankoopbedrag terug. Dit geldt voor tickets én eventuele extra's. Je hebt het geld vóór 30 november 2020 op je rekening.
      Je bent wel naar het park gekomen. Je ontvangt als compensatie een kortingscode van 50% voor tickets voor seizoen 2021 (geldig t/m september 2021) voor ieder gebruikt ticket in je bestelling. De kortingscodes ontvang je in januari 2021. Ook betalen we je het bedrag terug van de eventuele Halloween-extra's die je niet hebt kunnen gebruiken. Je hebt het geld vóór 30 november 2020 op je rekening.
      Een deel van je gekochte tickets is wel gebruikt en het andere deel niet? Je ontvangt het bedrag terug voor de ongebruikte tickets en extra's. Voor de wel gebruikte tickets compenseren we je met kortingscodes voor seizoen 2021 (geldig t/m september 2021). Je hebt het geld vóór 30 november 2020 op je rekening.

Let op: de terugbetaling gebeurt automatisch. Je hoeft ons dus geen bericht te sturen om je voorkeur door te geven.

Dennis Als ze dit niet waar konden maken hadden ze misschien beter een ruimere periode kunnen aangeven:

Of in ieder geval tijdig melden dat het aantal aanvragen ervoor zorgt dat het proces vertraging oploopt. Je gasten op de hoogte houden over de voortgang is wel het minste dat je kan doen.

sorry, ik wist niet dat eind november als datum was genoemd 😊

ppc-anoniem-2 Je gasten op de hoogte houden over de voortgang is wel het minste dat je kan doen.

Ja, hier schrik ik namelijk wel van. Ik snap dat 't pas paar dagen na de deadline is, maar dat hier meteen meerdere reacties volgen van mensen die nog altijd op hun geld wachten is wel opvallend. Dan gaat 't duidelijk niet om een enkel geval.

Ik heb een vergelijkbare situatie met toverland. Had er niet meer aan gedacht, maar door dit topic even gechecked. En ook nog niets ontvangen. Heb ze even een mail gestuurd om te vragen hoe en wat.

Mijn terugbetaling van Walibi Holland is vrij snel gegaan. Maar aangezien ik de tickets wél gebruikt heb, heb ik naast terugbetaling van mijn extra's ook nog recht op een kortingscode voor volgend seizoen. Die heb ik nog niet ontvangen, vandaag maar eens een mail gestuurd.

Michael Ik heb een vergelijkbare situatie met toverland.

Nu je het zegt, van Toverland heb ik ook nog niks ontvangen. Zo ook maar even mailen dan.

• BasD heeft hierop gereageerd.

Het geld is vandaag op mijn rekening gestort

Michael
              Ik had ook nog geld tegoed van Toverland. Heb ze woensdagochtend gemaild en 's middags stond het op mijn rekening.
              Wel een beetje jammer dat je hier zelf achteraan moet gaan. Maar goed, het is geregeld.

Quefox_ In die mail die hierboven gequote wordt staat dat je die code in januari 2021 krijgt.