Een top 2000 topic die ik op de een of andere reden over het hoofd heb gezien. 🤔 Ik wil er wel wat over kwijt.
Ik vind het jammer dat veel stemmers een bepaalde tunnelvisie hebben met als gevolg dat de lijst grotendeels hetzelfde blijft. Uitzonderingen daar gelaten. Terwijl er zoveel mooie en goede muziek te vinden is. Het blijft natuurlijk een persoonlijke smaak maar hoe gaaf is het als mensen meer open zouden staan voor andere muziek, zonder er gelijk een label op de plakken.
Het is overigens wel verdomde lastig om een persoonlijke top 10 samen te stellen. Er zijn veel nummers die ik vaak kan luisteren en dat varieert echt in genres. Solder on van Direct of Uncharted van Kensington zijn voor mij wel de betere binnenkomers van dit jaar. Gaan we wat verder terug dan is Ghost Love Score van Nightwish (Wacken, 2013) echt een meesterwerk. Maar je moet er van houden en veel mensen haken helaas af zodra er gitaren tevoorschijn komen. 😋 Rollercoaster is een prima nummer en ik luister er best naar maar ik zal hem nooit uit mezelf opzetten. Dus een nummer 1 vind ik erg hoog maar zorgt wel voor een frisse wind in de lijst.
Ik luister eigenlijk weinig naar de radio maar blijf altijd wel lekker plakken als de Top 2000 weer van start gaat. Eindelijk wat afwisseling op de radio en niet 3x per dag dezelfde nummers moeten aanhoren. 😋