The_Real_Infernape Ik denk Toverland er goed aan zou doen om het gebied van Ithaka uit te breiden met een Mack Watercoaster
Gaaf topic, beetje dagdromen over wat er allemaal zou kunnen. En ook grappig, want in 2009 (?) kwamen er plannen naar buiten dat Toverland dit themagebied fors wilde gaan uitbreiden. Er werd toen gesuggereerd dat de grootste uitbreiding een Mack Supersplash zou worden achter de Boosterbike. De paardjes van Ithaka en het schommelschip zijn van dat plan gerealiseerd. De rest is er nooit gekomen en inmiddels ligt het nieuwe entreegebied op de beoogde plek. Ik heb nog even gezocht of ik die plannen terug kon vonden zo snel, maar die krijg ik nergens meer gevonden.
Hoewel ik denk dat Toverland als volgende uitbreiding geen achtbaan nodig heeft denk ik dat een achtbaan met een thematisch verhaal wel iets is waar Toverland zijn ambitie mag neerleggen voor de toekomst. En dan wel het liefst een echte familie achtbaan, zoals bijvoorbeeld ook Big Thunder Mountain of Vogelrok is. Waar het hele gezin een rit kan maken en voor iedereen laagdrempelig genoeg is om in te stappen. Met dat gegeven zou ik dan kiezen voor een Vekoma custom design. Ik zou deze dan verweven in het verhaal van Avalon en proberen te laten aansluiten op het gebouw van Fenix voor het station. Een deel van de baan zou dan in het einde van Fenix kunnen lopen.
Een alternatief is een suspended family coaster die boven/achter de boosterbike zou plaatsen met een station in de hal van WunderWald en daar dan een beetje door de bomen zweven. Ik vond dat vorig jaar in Chessington echt heerlijk en zoiets zou in Toverland zeker niet misstaan.
Ik zou dat gebied van het klimparcours en dat stukje erachter niet willen gebruiken voor een attractie trouwens. Ik hoop dat na het succes van de camping in Toverland dat stukje grond wordt gebruikt voor een permanente camping met op die plaats dan een stuk horeca dat zowel camping als park kan bedienen (Cafe, counter en zitrestaurant, beetje zoals EP ook heeft) en aanvullend de rest van de voorzieningen voor de camping.
QDude24 Wat een dooddoener. Laten we gewoon lekker beetje dagdromen.