Oeh, een leuk maar bijzonder gevoelig topic dit voor mij. Halloween is in 11 jaar tijd voor mij van "1 avondje per jaar griezelen" gegaan naar een levensstijl waar ik jaarrond mee bezig ben. Zowel qua plannen, bijhouden, nagenieten en bij elk pretparkbezoek met vrienden komt Halloween in dat pretpark wel aan bod.
Loekiloeki De shows van Beetlejuice
Hele vette parkmuziek
Beetlejuice was in 2010 dé reden waarom ik de Halloween Fright Nights een serieuze kans gaf. Alle 3 de avonden dat ik ging, ging ik minstens 2 shows. Zelfs in de stromende regen zat er een vaste groep fans trouw op de tribune te genieten. De foto die ik in 2011 na de laatste Mortified show met Beetlejuice had gemaakt is daardoor ook 1 van mijn meest dierbare foto's ooit. (terwijl ik volledig verregend op die foto stond). De filmpjes van "Eddie en Beetlejuice on tour" op YouTube keek ik tussen de weekenden door om het Halloweenvuurtje in mijn hart op steekvlam-niveau te houden. Wat een mooie tijd was dat!
De muziek van Club Roxy blijf ik een gave soundtrack vinden. Stiekem vind ik het best gaaf dat ze deze muziek blijven herbruiken door de jaren heen. Dan heb je als park (en producer) toch iets bijzonders geleverd.
Joell Wat ik nog een top vond is Dr. Mortis. Jammer dat ze die niet meer terug halen behalve dat Spookhuis Psycoshock dan.
Dr. Mortis was een prachtige character met de laatste écht goede show. Helaas is het qua show en verhaallijn daarna volledig misgelopen (welke verhaallijn de laatste jaren?!). Dit komt natuurlijk ook omdat de geestelijke vaders van de Halloween Fright Nights na dat jaar niet meer werkzaam waren bij Walibi Holland.
Terwijl Walibi Holland in mijn ogen de laatste 5 jaar de Halloween Fright Nights verziekt hebben tot een absoluut dieptepunt vorig jaar, zijn parken in de omgeving alleen maar aan het groeien in kwantiteit en kwaliteit. We zijn zelfs op het punt gekomen dat ik persoonlijk Walibi Belgium en Movie Park Germany boven Walibi Holland plaats. De grootste minpunten van afgelopen jaren zijn toch wel die vreselijke muziekpodia. Die hebben totaal niks met Halloween te maken. Helaas nemen veel andere parken dit concept ook over, maar gelukkig niet in zo'n idiote mate als dat Walibi Holland tot vorig jaar deed. Eddies Area was daarin het absolute dieptepunt samen met het jaar dat voor de Condor een scarezone en muziekpodium in 1 gepresenteerd werd. Wat een bagger was dat!
De spookhuizen in Walibi Holland zijn door de jaren heen ook veel te duur geworden en eentonig. Het is gewoon triest dat "The Villa" al 10 jaar (!) uitgemolken wordt. Ook Psychoshock en Haunted Holidays (2) zijn al lang over hun datum heen. Ik voel ook niet de drang om nu 2-3 euro meer te betalen dan een paar jaar geleden voor nagenoeg hetzelfde spookhuis als toen.