celebrate1st Rammstein wil ik misschien ooit nog eens gaan bezoeken tijdens een concert, en dat terwijl het mijn muziek totaal niet is...
Rammstein is eigenlijk een totaal ervaring die je zeker eens mee gemaakt moet hebben.
De concerten bestaan naast de enorme hoeveelheden vuurwerk en heftige stunts ook uit verschillende indrukwekkende verkleedpartijen van vooral de zanger, welke passen bij de songs.
Ik weet niet in hoeverre je de Duitse taal begrijpt, kunt lezen en verstaan?
Want de songteksten zijn ware pareltjes, vaak pure gedichten, maar soms ook gewoon flauwe woordgrappen en woordspelingen, die alleen goed te begrijpen zijn als je de Duitse taal kent.
Als de tour dit jaar wel door gaat, na al 2x verschoven te zijn geweest dankzij corona, dan zou je kunnen proberen nog kaarten te kopen voor Nijmegen Goffertpark. Maar je begrijpt wel dat de beste kaarten al lang weg zijn.
Die Feuerzone kaarten moet je echt hebben, want dan sta je er het dichtst op, maar niet iedereen kan tegen de enorme hitte van al dat vuurwerk. En op sommige momenten doen zelfs de meest die hard fans die helemaal vooraan staan dan wel een stap achteruit, zo warm is het dan.
Zelf ben ik er bij in Nijmegen dit jaar, en in Berlijn en Gothenborg, als het dit keer wel door gaat.