Een vraagje, ik wil komend weekend met mijn vriendin naar Phantasialand en daar overnachten in hotel Charles Lindenberg. Weet iemand hoe streng ze zijn met de 24 uur? Zijn er controles of is het meer woorden dan daden?
mvg Lars
Een vraagje, ik wil komend weekend met mijn vriendin naar Phantasialand en daar overnachten in hotel Charles Lindenberg. Weet iemand hoe streng ze zijn met de 24 uur? Zijn er controles of is het meer woorden dan daden?
mvg Lars
Phantasialand heeft op hun Nederlandse site een erg goede pagina gemaakt omtrent reisadviezen voor zowel dagverblijf als meerdaags verblij en de benodigdheden ivm de corona-maatregelen van Noordrijn-Westfalen:
https://www.phantasialand.de/nl/informatie-over-de-opening/#info-reisadvies
Of er controles zijn is bij mij niet bekend. Wel is bekend dat er maatregelen zijn die zeggen dat je in quarantaine moet als je uit een risicogebied komt of in staat moet zijn een bij binnenkomst maximaal 48 uur oude test te laten zien dat je geen corona hebt (note, de GGD test telt niet). De kans dat je met een controle eruit gepakt wordt zal niet al te groot zijn, wordt je wel gepakt wordt het een heel duur weekend.
Mijn mening? Je gewoon aan de maatregelen houden. Als we dat allemaal doen zijn we het snelste van deze maatregelen af. Kan je een negatieve test overleggen? Dan veel plezier gewenst natuurlijk!
Ja, ze gaan je vragen naar je negatieve Corona test. Maar al zouden ze dat niet doen dan heeft Zingo het al mooi samengevat.
Zingo Mijn mening? Je gewoon aan de maatregelen houden. Als we dat allemaal doen zijn we het snelste van deze maatregelen af. Kan je een negatieve test overleggen? Dan veel plezier gewenst natuurlijk!
larsvwinden Weet iemand hoe streng ze zijn met de 24 uur? Zijn er controles of is het meer woorden dan daden?
Dat maakt toch niks uit? Of suggereer je nu dat je je niet aan de maatregelen wilt houden zodat de rest van de wereld nog langer gebukt gaat onder die maatregelen omdat zij zich er wel aan houden? Kan mij niet voorstellen dat mensen zo asociaal zijn, dus dat zal wel niet.
Wat ik tussendoor wou vragen: waar kunnen ze je allemaal vragen naar die coronatest?
Is dat alleen bij de grens of kan je ook willekeurig staande gehouden worden in het land?
Ik kan me voorstellen dat het ook vrij makkelijk is om te liegen over de duratie van je verblijf. Hoe houden ze in de gaten dat je niet langer dan een dag blijft?
Ik denk dat het de verantwoordelijkheid van Phantasialand is om je te weigeren als je aankomt in het hotel en geen test kan overhandigen.... En tja je gewoon aan de regels houden, iedereen wilt wel naar Phantasialand toe en overnachten in Charles! Ik zou nu ook wel willen.
Marvin Als ik het goed heb begrepen is een test alleen vereist als je langer dan 24 uur in Duitsland (Noordrijn-Westfalen) verblijft. Voor korte verblijven (zoals een dagbezoek) is dat niet het geval. Zie https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/duitsland/reizen/reisadvies#anker-coronavirus onder het kopje 'Informatie voor klein grensverkeer'. Dat komt overeen met de informatie die Phantasialand op de site heeft staan.
EDIT: Oeps, niet zo scherp gelezen, inderdaad Marvin
Als je trouwens dat nieuwe hotel boekt, dan maakt die 100 euro voor die Corona test ook weinig meer uit lijkt me.
Michael Hmm ik weet niet of ik het daar mee eens ben. Als we alleen kijken naar de kosten van dat hotel en die coronatest betaal je per persoon zo'n 50% extra, dat vind ik nog een behoorlijke extra hoeveelheid kosten.
The_Real_Infernape dat vind ik nog een behoorlijke extra hoeveelheid kosten
Als je zo graag die beleving nu al wilt mee maken dan zijn de kosten schijnbaar het issue niet.
Michael Ja als je echt nu zo graag wil gaan, maar ik stel mijn bezoek wel uit totdat die coronatest niet meer noodzakelijk is voor een nachtje hotel.