Ik weet vanuit onze groothandel (Bidfood, die ook verschillende parken bevoorraad) dat ook diepvries momenteel lastiger is om aan te komen (denk aan afbakbrood, vegetarische producten en wellicht de burgers die ze gebruiken). Je vergist er vaak nog in wat niet diepvries is, ik kan me een beperkter assortiment is ook voorstellen.
Aangezien ik zelf een horeca zaak heb kan ik me voorstellen dat dit een inkoop-hel is als de knoop pas een dag voor tevoren wordt doorgehakt. Het zelfde geld met personeelsplanning, je raakt mensen namelijk echt kwijt of ze zijn ook ergens anders gaan werken wat niet 1 dag van tevoren wordt gepland.
Het begrip van mensen betwijfel ik of het er nog is. Men betaald de volle mep en willen de volle beleving (logisch). Wij merken dit ook bij alle terrasgasten. "Maatregelen moeten de beleving niet in de weg, zitten, die corona is toch over" of "ik ben toch al gevaccineerd dus alles moet weer normaal zijn".
De begrip voor maatregelen of de invulling hiervan wordt dit jaar heel anders bekeken dan vorig jaar.