JeepeeB uiteraard zullen de dagattracties pas open gaan wanneer het dreigingsniveau gezakt is en wanneer de overheid het toestaat. Alles dicht houden klopt dus zeker, echter totdat het advies aangepast gaat worden. Dat kan in april, in mei of misschien wel in 2021 zijn.
Tonnie Geheel toevallig werk ik bij dit bedrijf en ik moet zeggen dat er een stuk meer mogelijk is dan je schrijft 😉 Zonder op details in te gaan liggen de plannen uiteraard al klaar mocht de overheid het advies aanpassen. Als Aviodrome hebben we overigens ook de luxe dat, sinds de enorme verbouwing afgelopen najaar, ons binnen gedeelte volledig één richting is. Waarom zouden kinderen overigens momenteel wél in een openbare speeltuin samen mogen spelen maar niet in een speeltuin in een park / museum?
Het lijkt erop of mensen het niet willen begrijpen, zoals de situatie nu is blijven de parken uiteraard dicht daar is iedereen het over eens. Mocht de situatie verbeteren dan kan de overheid uiteraard beslissen om verschillende gelegenheden, zij het met regels, open te stellen. Om nu al te roepen dat dit onverantwoord is is in mijn ogen vreemd. Je weet namelijk niet hoe de situatie er dan voor staat. De overheid gooit echt niet iets open als dit onverantwoord is. Dagattracties kunnen, net als er nu regels opgelegd zijn voor andere takken, de opgestelde regels handhaven. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er een moment gaat komen dat de overheid zegt: gooi alles maar open en je hoef nergens rekening mee te houden. Of dat nu in mei, juni, of oktober is, ooit moeten stapsgewijs de parken weer open met alle maatregelen die daarbij horen. En daar is binnen ieder park een mouw aan te passen, ze/we moeten wel.