Michael Noem mij een pessimist, maar die datum is echt zo onrealistisch. Ik zou echt nergens op rekenen voor 20 september
Na het debacle van het te snel versoepelen, kan ik je absoluut volgen hoor. Dit gaat weer ineens erg vlot hoe graag ik het ook anders zou zien. Er komt een moment dat we het virus moeten accepteren en enkel de druk op de zorg acceptabel moeten houden, maar of dat al voor deze winter is heb ik sterk mijn twijfels bij.
Pessimist of realist, voor mijzelf ga ik nog steeds uit van 1 winter maatregelen en ellende al geloof ik wel dat meer zal kunnen als afgelopen winter.
We gaan het zien want zeker de Efteling bezoek ik gewoon niet onder de huidige maatregelen dus ik verlang absoluut naar het loslaten van de 1,5 meter. En volgens mij kan het ook makkelijk in de parken al want je bent voornamelijk buiten en eigenlijk negeren we de regel al massaal.
En ergens denk ik ook wel dat vooral de besloten krappe feestlocaties (nachtleven) de grootste besmettingsbronnen blijven, zie ook start crisis met Apres-ski en carnaval, tezamen met huiselijk bezoek/feestjes thuis.
Dus hopelijk kan de 1,5 meter los en lopen de ziekenhuizen niet meer vol. Maar om teleurstelling te voorkomen bij mijzelf jubel ik nog niet te vroeg.