Ik was ook net een stukje aan het schrijven, bij deze:

Vanavond is rond 7 uur brand uitgebroken in de Pirate's Food Market in Jurs Sommerland, het counter service restaurant nabij de Intamin achtbaan Piraten meld de website Nord News. Het vuur is vermoedelijk begonnen in het afzuigsysteem van het gebouw en heeft zich daarna verspreid via het dak. Men verwacht dat het hele gebouw verloren zal gaan 😔 Wel kan er gelukkig gemeld worden dat er geen mensen gewond zijn geraakt.

Jeetje, wat een klap voor de broers is dit zeg. Ze waren zo mooi bezig met uitbreidingen, hopelijk is de schade beperkt en blijft iedereen veilig.

Het beste nieuws is natuurlijk dat niemand gewond is geraakt.

Wat mij wel opviel is dat dat restaurant nog niet eens zo oud is, het gebouw is dus pas gebouwd/geopend in 2017. Dat er zo'n grote brand uitbreekt in zo'n nieuw gebouw vind ik wel opmerkelijk.

Hopelijk zijn ze goed verzekert en kunnen ze de schade snel weer herstellen (En hopelijk blijft de brandt enkel bij dat restaurant en slaat deze niet over naar aangrenzende gebouwen van de ingang)

Ai, in augustus hier nog een rare maar heerlijke lunch gegeten (een pannekoek met kebab, ham en groente)

Djurs heeft op hun Facebook gemeld dat de brand inmiddels ver geblust is en dat het park morgen gewoon zal openen. Opnieuw melden zij dat er alleen materiële schade is, gelukkig geen gewonden.

Branden zijn nooit leuk.
Gelukkig geen gewonden.

Ik heb de tekst door Google Translate gehaald, want die taal is ben ik niet zo machtig.

Na een grote inspanning van de hulpdiensten staat de brand die uitbrak in Pirate’s Food Market in Piratland op het punt te worden geblust. Er is alleen materiële schade opgetreden en er zijn geen mensen gewond geraakt.

Djurs Sommerland opent morgen, vrijdag 16.10 om 10.00, zoals gepland.

• Marvin heeft hierop gereageerd.

MrRC Ik heb de tekst door Google Translate gehaald, want die taal is ben ik niet zo machtig.

Daarom had ik er al een kleine samenvatting bij getypt.

Goed te horen dat het park wel gewoon open kan en dat eigenlijk alleen het restaurant schade heeft, ze hebben het dus snel onder controle gehad. Natuurlijk is dit ook ontzettend zonde, het was een prima plek om te zitten en ook op het eten was niet echt iets aan te merken. Hij was in augustus ook heel goed bezocht, dus die capaciteit gaan ze wel missen denk ik, hoewel het voorlopig waarschijnlijk niet heel druk zal zijn in het park.

Altijd zonde als er brand is in een restaurant. Gelukkig geen gewonden en hopelijk hebben ze binnenkort weer alles op de rits.

4 maanden later

Recentelijk verschenen er op de Instagram van Djurs Sommerland wat stories waarin getoont werd dat men inmiddels is begonnen met de herbouw van de Pirate's Food Market. Hier wat Screenshots van die stories aangezien die inmiddels weer verdwenen zijn natuurlijk.

Die laten er geen gras over groeien.

• Erik heeft hierop gereageerd.